Tvåbarnsmorsan Madde till tjejorna Charlie & Emilia ♥

En gift dam i sina bästa år & tillsammans med tonårskärleken ♥

Söndag den 18e mars

Publicerad 2012-03-18 09:59:02 i Familjens vardag

Haha vilken kväll de blev! Jag ville ha barnen uppe så länge som möjligt ihopp om att kunna få sova liiite längre, typ en halvtimme eller någon timme men de gick åt pipsvängen ^^

Charlie somnade här i soffan framför tvn vid 21.30, och Emilia somnade i min famn vid 21.50, mätta och belåtna. Jag somnade runt 23.30 i soffan efter ett tvpogram slutat. Vaknade vid 01 och gick och la mig i sängen. Vid 05 vaknade Emilia, fick mat och somnade om efter en kvart och de gjorde jag också. Sen vaknade jag igen av att Challe balle klappade mig på ryggen, sa åt henne att lägga sig här i sängen med mig (då var klockan 05.35) hon började klättra upp och jag hade redan hunnit somna om innan hon ens var uppe i sängen. Vaknar sen igen (5 minuter efter 5 minuter av att Charlie håller i sin vällingflaska med jättemycket välling som hon hällt i och ville ha vatten, haha. När jag kommit upp och kom in i köket, var de välling lite överallt på diskbänken, haha sötnos. Det blev en liten röra men hon visade vad hon ville iallafall ^^ Emilia vaknade någon halvtimme efter detta, så när klockan var halv åtta var i alla i kläder och frukost i magen :)

Charlie står just nu i sitt kök på sitt rum och lagar mat, kommer väl ut till mig snart för att bjuda på mat ;) Emilia lär somna om en stund :) Varit vaken sen kvart över sju ändå.. Men än så länge är hon nöjd :)
Senare vid lunch kommer pappa/moffa hit på lunch som jag bjuder på, mys ! Och senare till sen eftermiddag kommer väl älskling hem också någongång gissar vi på :) Då kommer Charlie bli superglad, som hon alltid blir när pappa J kommer hem från jobb eller annat!

Veckans planer
Måndag: 7.30 kommer en målargubbe hit för att börja måla och tapetsera om i hall och vardagsrummet. Tanken är också öppna förskolan i borås med Linda och barnen, vanligtvis åker vi med 08 tåget in, men imorgon får vi iallafall ta en buss som går 8.25 från oss någonting..
Tisdag: 7.30 kommer återigen målargubben hit och jag och barnen drar till pappa, eller lånar hans lägenhet då dom, han grejar här hemma.
Onsdag: 7.30 kommer gubben hit igen och gör det sista (vad jag förstått?!). Och barnen och jag går bort till pappas lägenhet och är där borta ett tag och leker ute och inne. Finns en lekplats i Kinnasten som Charlie älskar! :) Ev gå till föräldragruppen med bvc vid 14.00. Om vi orkar ^^
Torsdag: Kanske åka till Borås (igen?) för att lalla runt lite, ev boka en tatueringstid och få lite mer förslag för text och motiv, yey :D
Fredag: Om jag inte hittat något kul när vi var i Borås så beställer jag lite fint åt mig på internet istället ;)
Lördag: Jag och familjen åker till Tjöloholm (då mella och martin bor precis breve slottet :p) och grillar, beroende på vädret men dit skall vi och mysa :) Ev hälsa på Jonathans föräldrar kanske i Onsala eller hälsa på syster Annelie med familj i Vallda, hämta Charlies växasäng som står där.
Söndag: En lugn och go dag! :)

Så ser våran vecka ut än så länge iallafall :)

Nej nu skall jag ta och sätta på en film. Never ending story 2, såg NES 1 igår och Charlie tyckte verkligen om den :) Ha en goer söndag !

Madde abdikerar

Kommentarer

Postat av: ida eriksson

Publicerad 2012-03-18 14:19:26

hej. skorna finns kvar :) Mejla mig : [email protected] om du vill köpa dom.

Postat av: Elin

Publicerad 2012-03-19 01:09:07

Hej!



Jag va inne i din blogg och ville tipsa dig om min sida med senaste kläder, klicka dig gärna vidare på:



http://traderista.blogg.se/



Ha en bra dag!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Para-Noir

Gift, har två barn tillsammans med min ungdomskärlek. Kattägare, musikälskare, tatueringsälskare & studerande.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela