Tvåbarnsmorsan Madde till tjejorna Charlie & Emilia ♥

En gift dam i sina bästa år & tillsammans med tonårskärleken ♥

Preventinmedel = ?

Publicerad 2010-12-16 13:10:06 i Allt och inget

Det här med preventinmedel. Jag har haft två olika sorters p piller när jag var yngre, fungerade inte alls. Jag har haft kondom, ogillas. Jag har också haft p stav vilket jag blev gravid på, dsv funkar inte heller. Jag har testat mini piller, vilket jag inte kan ha. Jag är usel på att komma ihåg PLUS att även om de bara innehåller en sorters hormon, så är det ett hormon.

Jag funderar på kopparspiral eftersom det inte innehåller något hormon alls, (har överflöd ändå av hormoner haha) MEN hormonspiralen sägs vara mycket säkrare än kopparspiralen. Och jag är väldigt fertil kan man ju säga ^^

Jag är klyven om allt det här. Så med andra ord, jag kan INTE ha någonting MED hormoner, måste vara UTAN! Och det finns inte så jättemånga alternativ för det, dåligt nog. Alla i min familj (mamma samt mina syskon som är tjejer) har samma problem, överflöd med hormoner, så vitt jag vet ^^

Och nu behöver jag verkligen hjälp/råd om p medel !




En jävla djungel om detta alltså ^^,

Kommentarer

Postat av: DONKEN- 2barnsmorsa 2be

Publicerad 2010-12-16 13:22:30

prata med folk på kvinnohälsovården. boka tid till p-samtal eller så. de borde veta allra bästast..

Postat av: Rebecca & Albin

Publicerad 2010-12-16 15:09:41

Det lättaste hade nog varit att kontakta din bm och prata med henne om det. Kramis!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Para-Noir

Gift, har två barn tillsammans med min ungdomskärlek. Kattägare, musikälskare, tatueringsälskare & studerande.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela