Tvåbarnsmorsan Madde till tjejorna Charlie & Emilia ♥

En gift dam i sina bästa år & tillsammans med tonårskärleken ♥

Jädra tänder!

Publicerad 2010-09-28 12:24:40 i Familjens vardag

Charlies bissingar är allt för jobbiga för henne just nu. Hon är fruktansvärt grinig, mer än vad hon brukar och hon är ju vanligtvis jättenöjd med tillvaron men inte nu. Tycker så synd om henne, gör ont att få tänder.. Usch a la mig. Hon har två tänder på underkäken och börjar troligen dom på överkäken tränga sig igenom tandköttet. Man ser ingenting men hon är kass i magen som hon var med dom andra tänderna, grinig dvs svårtflörtad. Även då hon får ibland flytande alvedon när hon är helt hopplös med att vara grinig som jag kletar in på tandköttet, verkar det inte funka, inte heller när man masserar tandköttet, då blir hon bara ännu mer sur haha, tuggleksak funkar sådär.. Men hon vill verkligen inte ha den isig, så den blir mittimellan och de är kul.. några minuter sedan är det helt värdelöst igen ^^ Så man har en del att trampa med. Hade varit bra om alla tänder ville komma på en och samma gång, så man slapp ha detta elände speciellt för hennes skull. Fast det är nog jobbigt hur det än blir tyvärr..

Igår var vi över hos mamma och kollade på Idol, sedan vid 22.15 gick vi hemåt igen. Var så pass trött, och sen blev jag pigg.. Ett samtal via msn påminnde mig om saknad och jobbiga saker så jag brast ut i tårar, säkert över 2-3 timmar, fick somna bland dom, gick inte att hejda. Men nu känns det bättre. Bra att ventilera skallen, känslorna och kroppen med att gråta, bör man göra så nu har jag fått det avklarat. Gott!

Nu har hon sovit lunch iallafall, ätit lunch tillsammans med mig, resterna ifrån igår. Sitter väldigt nöjd på golvet nu och leker med min gamla mobil, sitter framför stereon och kollar på den som nu spelar barnvisor/sånger som hon gillar :D Och jag passar på att knattra här ;)



Om någon timme skall vi ner och köpa kattsand x 2 och topz som jag glömde av/inte fick plats med under barnvagnen igår ^^ så får vi en liten promenad samtidigt, perfekt :) Charlie luktar så gott i håret, haha. man blir helt manisk, tog mitt schampoo i hennes hår igår när jag badade henne och MMMMMM, luktar verkligen NOM NOM! Haha ;) Ne men nu skall jag nog duscha håret och sminka mig lite om jag pallar :) Hejhej :D

Mamma Madeleine

Kommentarer

Postat av: DONKEN- 2barnsmorsa 2 be

Publicerad 2010-09-28 13:13:38

iiijja, inge kul o få tänder, inte. det är så himla synd om dem. :(

OCH om oss föräldrar... men mest dem såklart, det är ju de som får smärtan.



hur blev det nästan vecka förresten? ville ni åka tillsammans ner hit? typ tåg eller buss eller så? :)

10e kl 14 som sagt och jaaa ni får stanna många timmar. ;)

pöss

Postat av: DONKEN- 2barnsmorsa 2 be

Publicerad 2010-09-28 13:41:47

ighh! :(

fan va trist.... :/

Postat av: DONKEN- 2barnsmorsa 2 be

Publicerad 2010-09-28 13:46:19

jaa men precis. jag har tänkt mkt på det cokså. typ jönköping är väl lite mitt i smeten?

typ bjuda in hannele och en jäkla massa andra mammor i södra sverige. :P

Postat av: DONKEN- 2barnsmorsa 2 be

Publicerad 2010-09-28 13:49:08

får fråga i inlägg, var folk bor, och om de vill ses, och VAR isåfall som ligger OKEJ-nära. :P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Para-Noir

Gift, har två barn tillsammans med min ungdomskärlek. Kattägare, musikälskare, tatueringsälskare & studerande.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela