Tvåbarnsmorsan Madde till tjejorna Charlie & Emilia ♥

En gift dam i sina bästa år & tillsammans med tonårskärleken ♥

JAG ÄR RIK!

Publicerad 2010-09-20 09:29:20 i Familjens vardag

Kom hem från tandläkaren för kanske 20-30 minuter sedan och jag hade gratis tandvård detta året också, SÅ jävla glad va! Nästa år börjar det kosta, och jag hade inga hål nu heller =) MEN en gammal lagning som jag gjorde när jag var 7-8 år var halvbra och dom ville laga den, så nu har jag fått tid för det men de känns så äckligt gött att jag inte hade hål, det man alltid fruktar när man får en tandläkar tid, och helt plötsligt börjar man borsta bättre eller mer noggrant ahha, iallafall jag. Så jag slapp betala 546 kr för undersökning, 50 kr för röntgen, så glad! Så jag är 600 kr rikare denna månaden pga detta ;D Bäst jag är!

Så nu sitter vi här, båda har precis ätit frukost :) På tal om annat, jag är rätt glad med valet ;)

ALLTID, verkligen alltid också när man skall iväg någonstans på morgonen vill Charlie sova länge haha, och de gjorde hon idag. Min tid hos tandläkaren var 07.30 och vi skulle gå hemifrån 07.20 drygt. vanliga fall nu för tiden brukar hon vakna vid 06-06.30 men inte idag inte. HAHA :D var tvungen att väcka henne 07.11, fort på med kläderna och ytterkläderna och ut i kylan.. Väl framme var jag 3 minuter försenad såg jag, anmälde mig och satte oss ner. När klockan blev 07.47 började jag bli otålig, gick till receptionen, ingen där? Ringde på deras klocka, ingen kom? haha, fick lite panik för jag vill inte betala avgift på över 400 spänn när jag var 3 minuter försenad och dom var aldrig ute och kollade efter mig. Men så kom tanten ut äntligen, haha :D Gud så glad jag blev och inne i rummet satt Charlie ner och lekte med mina nyklar medans jag blev undersökt, och hon blev jätte omtyckt för att hon var så glad, lugn och tyst :) Satt i sin lilla bubbla och hade kul :D

Charlie håller nog på att få en tand till tror jag.. är lite halvglad ibland och inte så bra i magen, dvs lös MEN vad gör det om 50 år när hon är gammel och söt ? Hahah ;P Charlie somnar väl rätt snart för sin lunch sovstund tror jag.. Annars idag så skall jag iväg till Kinna en snabbis och fixa ett ärende. Sen blir det lite fika med mamma :) Och storhandla in Charlies förråd på blöjor, mat, tvättservetter blandannat eftersom det är hennes pengar som kom idag, barnbidraget :)

Och så självklart har mitt internet blivit sådär mongosegt igen, ;s förstår mig inte på detta! Hursomhelst. Nu kommer de bli segt med bilder här på bloggen för de tar så sjukt lång tid att lägga in dom här med mitt sega internet nu >,<

Jag längtar tills nästa barnledighet :) Kul att man har turen att få 2 dagar fria att göra lite eget och bara vara Madeleine och inte exakt alltid mamma Madeleine. Nej jag är inte ego, jag är människa (Y)! Nååjaa.. Nu när C är nöjd och lite halvtrött skall jag passa på att spela lite :) Ha de braaaaOOOOOO! ;P

Mamma Madeleine

Kommentarer

Postat av: carrå - 19 år och mamma

Publicerad 2010-09-20 09:46:08

Nej men jag har kontakt med pappa och lite med farmor och farfar (vi har precis börjar träffas igen efter 10 år utan ett ljud) men har bråkat mycket med dem och vi har precis börjat återfå kontakten men känner ingen annan från den sidan, har massa förbröder, kusiner och sådant som jag inte träffat sen jag var 8. Pappa har jag alltid haft kontakt med (från och till) men han är ingen vidare bra pappa. Hoppas du förstod detta svammel :P.



haha ja ibland så ;)

Postat av: Linda- Keven & Chris mamma

Publicerad 2010-09-20 11:41:24

Aha är det gratis tandvård tills man är 22 då? Gött isåfall! ;)

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-09-21 10:38:51

Postat av: Myran

Publicerad 2010-09-21 10:41:11

Oj, det var jag som råkade skicka ett tomt inlägg!



Är du barnfri två dagar i veckan eller månaden?



Jag gillade egentligen inget parti, men röstade på Socialdemokraterna. Du då?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Para-Noir

Gift, har två barn tillsammans med min ungdomskärlek. Kattägare, musikälskare, tatueringsälskare & studerande.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela