Tvåbarnsmorsan Madde till tjejorna Charlie & Emilia ♥

En gift dam i sina bästa år & tillsammans med tonårskärleken ♥

Lite fattigare

Publicerad 2010-09-24 13:39:33 i Resan 2011, Juni

4605 kr fattigare nu när jag betalad hyran och elen /= Dessa dagar då räkningarna skall betalas är det usch, hemskt men måste göras :P Så nu är internet, elen och hyran betald för nästa månad - skönt! Så totalt har jag betalat räkningar nu för 4828 kr. Och maten inför 2 veckor fram är också fixad, för min del. Charlies mat, blöj och servettförråd är redan klart för 1 månad framåt drygt. Är ju väldigt liten i maten och kan vara oerhört snål av mig själv när det gäller mat, haha. Allt för att kunna spara inför resan nu :)

Den 18 oktober avslöjar jag vart vi skall ut och åka ;)

Nu i mitten av oktober skall vi till bvc för hörselkontrollen och vikt/mätning som vanligt, och då skall jag fråga min bvc sköterska om vilka sprutor Charlie måste ha, vaccination alltså för att åka dit vi skall. Så det är mycket som skall planeras här :) Måste spara ihop 1.500 kr också för själva avgiften man måste betala och sen 44 dagar efter man betalat den avgiften, då det är drygt 12 dagar innan avgången till dit vi skall, skall man betala resten av kostnaden för resan : ) Är jätteglad att äntligen få komma iväg, var ju.. 2007, november senast jag var ute och reste, Egypten då med min dåvarande pojkvän. Kul man hade ;)

Och nu få komma iväg igen. Efterlängtat verkligen! Och om någon månad måste jag köpa en ny bilbarnstol till Charlie också. Hon börjar bli smått förliten för den hon har just nu :)

Nu skall jag ringa papps och kolla hur allt går med mitt skoställ ;P Hej :D

Kommentarer

Postat av: DONKEN- 2barnsmorsa 2 be

Publicerad 2010-09-24 16:38:49

oooh :P

men vad skönt, då har du ju massor över till resan då.:P om fdu redan köpt de mesta inför månademn nu alltså.:P

pöss

Postat av: DONKEN- 2barnsmorsa 2 be

Publicerad 2010-09-24 17:42:21

ja så jävla bra. :P

skulle din farsa köpa skostället som du ska måla? :P det finns billiga på jysk, men mät stället du ska ha den först, den är skitlång.. :P

och den är i metall. aluminium, dvs den böjs skitlätt. så den är kass. ett tips är att köpa en som håller, som du säger- en i trä. :P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Para-Noir

Gift, har två barn tillsammans med min ungdomskärlek. Kattägare, musikälskare, tatueringsälskare & studerande.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela