Tvåbarnsmorsan Madde till tjejorna Charlie & Emilia ♥

En gift dam i sina bästa år & tillsammans med tonårskärleken ♥

OK

Publicerad 2010-09-23 14:53:30 i Familjens vardag

Idag fick våran lunch bli simpel, alldeless för trött idag för att göra mat, så det fick bli ris och tonfisk som vi snaska i oss tillsammans :) Sen var vi en jättesnabbis i Kinna för detta jag skulle undersöka.. Var som jag trodde också! SKÖNT!

Charlie sitter framför tvn och bajsar, ser skoj ut, hahah :D Sötnosen! Ikväll blir det mys hos mamma igen :)

Troligen i oktober nu skall jag färga håret.. Om jag vågar haahah :P Vet dock inte vilken färg ännu... /=


Fisgrisen Charlie bus :D

Nu sitter jag häri i soffan och Charlie kryper omkring och letar efter ställen hon kan ställa sig upp på haha :) ... Nu är bajs blöjan bytt så nu luktar Charlie gott igen :D Hahaha.

Imorgon skall jag ha midddagsbjudning här hemma, om jag orkar vill säga :P Och vännerna orkar åka ut hit till skogen för att äta ^^, aja, man får se vad som händer och sker =)


Fan vad jag älskar dig, inte klokt! <3
Tycker det är synd att din pappa inte förstått papparollen eller förstått och förstått, mer tagit åt sig den :( Det har ändå gått snart 8 månader.. Charlie som är världens sötaste och lugnaste tös.. Man kan väl hoppas att han inser snart att han är pappa, och de kommer han vara resten av sitt liv, åt denna söta lilla varelse! Att de inte finns någon återvändo, och om han väljer helt att inte finnas till, så kommer din farmor och farfar alltid vara med dig, och dina kusiner på din pappas sida lillhjärtat. Jag hoppas innerligt att han inser hans roll som pappa snart och gärna vill träffa dig så ofta han själv kan :( Under Charlies 7.5 månad, från hon föddes.. Har dom träffats kanske som max.. 5-6 gånger om ens det. Jag lider verkligen med Charlie även då hon inte gör det att hennes pappa inte direkt vill ha med henne att göra. Att träffa kompisar och festa går före henne. Han kan träffa kompisar och ha med henne (som jag får göra om jag vill träffa kompisar), inget svårt eller jobbigt med det. Festa kan jag förstå att han vill göra men festa istället för att träffa sin dotter? Sitt egna kött och blod? Lågt. Han har möjligheter att festa exakt när han vill när han är ledig. Han uppskattar inte sitt ensamliv/uteliv lika mycket som jag gör kan jag tänka mig. Jag kan festa, träffa vänner, vara själv en gång i månaden max 1.5-2 dagar då jag gör vad jag vill utan Charlie och den tiden själv uppskattar jag så otroligt mycket och samlar ihop kraft för att vara den bästa mamman jag kan för Charlie! Varför vill inte du? Du var med på den "roliga" delen att "göra" henne men sen är allting mitt problem? Eller jag har ingen aning. Du vill ju knappt prata när jag försöker prata om Charlie. Då blir du helt stumm.. Snälla. Gör det för Charlie, din dotters skull. Hon behöver dig och du kommer ångra denna tiden du aldrig la ner på henne när du blir äldre, eller när hon är äldre och kommer vilja att du skall berätta saker om henne när hon var liten bebis kanske. Vad skall du säga då egentligen? Snälla, försök göra det bästa du kan. Precis som jag gör! För ditt kött och blods skull!

Ja nu kan man säga att jag har fått av en del saker från mitt hjärta som gjort det lite lättare idag.. Undra vad man vill lätta om imorgon? haha de vet jag redan. Inte så svårt att komma på saker.. Tar nog upp de ikväll eller sen istället. Så tar jag allt på en och samma dag ;P Man får försöka vara lite förnuftig ibland ;) Nu skall vi ut och röra på oss en sväng igen :) Har inget bättre för oss haha. Hej svejs!

PS; Om ni vill se mera bilder på mig och Charlies vardag. Så finns vi på bilddagboken ;) och facebook! DS!

Mamma Madeleine

Kommentarer

Postat av: Alexandra - Uppsalas största blogg

Publicerad 2010-09-23 15:17:29

sv: Superkul att du är med i dagens blogg :)

Postat av: DONKEN- 2barnsmorsa 2 be

Publicerad 2010-09-23 22:14:38

bdb heter jag Donken87 på, kolla in mig där om du viiilll :P



emn ujj, jga blev nästan helt tårögd och skitförbannad och ledsen åt charlie, och allt på samma gång när jag läste det du skrev till hennes farsa.

varför vill han inte umgås med sin dotter? Nåt som måste vara fel nånstans, mer än så kan jag fan inte komma fram till. :/ det skär ju i hjärtat på en o läsa det där. :(

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Para-Noir

Gift, har två barn tillsammans med min ungdomskärlek. Kattägare, musikälskare, tatueringsälskare & studerande.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela