Tvåbarnsmorsan Madde till tjejorna Charlie & Emilia ♥

En gift dam i sina bästa år & tillsammans med tonårskärleken ♥

P piller

Publicerad 2010-09-17 17:36:07 i Familjens vardag

Jag har fan fått nog nu! Haft p piller i drygt 1.5 månad och jag har nästan kommit ihåg varje dag att ta pillret, tills jag bytte mobil och alarmet slutade ringa och jag tänkte inte så mycket på det, så kom jag på att jag glömt ta dom på tre dagar! HAHA, jag orkar inte ta p piller längre, jag är usel på att komma ihåg och usch. Jag kan ju inte ha p piller för min glömska, p stav är ett starkt nej eftersom det inte biter på mig, och p stav är ju säkrare än stelerisering, vad jag hört och mina gamla bm:ar sagt till mig, de enda är kondom så ahh... Kul! Ibland hatar jag att vara så fertil, haha.

Och jag vill inte ha p piller, p plåster, p spruta för det är mängder av hormoner /; Har tillräckligt så det räcker och blir över till den som vill ha haha. Tänkte på hormon spriral för att den är säkrare än koppar spiralen men då finns det ju mer hormoner, och då tänkte jag koppar spiralen kanske? Men icke, för den är inte lika säker, vet flera som blivit gravida på koppar spiralen som min syster, men då finns inte lika mycket hormoner som hormon spiralen /; Som ni ser, jag har problem! Hahah pallar inte något :P Har ju ändå inget förhållande, så varför ta piller eller använda p stav tex för att visa för mig själv att jag inte har något samliv? Hah, varför påminna mig själv om det? Nej de vill jag inte heller. Bäst att vara utan :P



Själv hade jag cerazette vilket jag hört skall vara skit, lätt att bli gravid på och då är det inget val för mig, och jag har fått mängder av mens, orka! De enda jag tog dom för var för att jag inte kunde använda något annat direkt efter förlossningen.. Funkar nog för vissa men dessa mini pillerna fungerar absolut inte på mig, vill inte riskera något alls ^^ :P. Vetefan vad jag skall göra? /= blir knäpp här, haha. Har haft två st p piller sorter innan i mina yngre dar men fungerade inte då heller, kondom nej, p stav nej, den blev jag gravid på så det fungerar inte heller. Helt klyven :( haha, hjälp mig! Vad har ni för skydd?

Kommentarer

Postat av: emelie

Publicerad 2010-09-17 22:27:10

det är svårt som fan det där haha har samma problem som dig.. glömmer jämt av å ta p-piller jag med :O

Postat av: carrå - 19 år och mamma

Publicerad 2010-09-18 12:11:44

Jag tror dig. hehe :)

Postat av: Diana

Publicerad 2010-09-18 16:31:08

Jag har p-stav och tycker det fungerar utmärkt i alla fall på mig. Vet en del kompisar som den inte funkar på. Är svårt att hitta vad som passar en bäst själv!

Postat av: veronica

Publicerad 2010-09-19 17:02:50

Förstår dig..har haft det mesta, p-piller, mini-piller, p-stav, p-ring och nu kopparspiral, hoppas dock inte att det är lätt att bli gravid på det men hört det innan jag läste din blogg..:/ hormoner är SKIT å funkar inte på mig för jag mår piss av det så I get your point..men hormonspiral eller p-ring borde ju funka för hormonerna sitter väl ganska lokalt då?! Jag mådde helt OK av p-ringen, dock hade jag inte den så länge men kanske värt ett försök?=)Hoppas du hittar nåt i denna p-medels djungeln:P Lycka till!! Kram:)

Postat av: Linn

Publicerad 2010-09-20 19:38:01

Jag satsar stenhårt på p-ring jag ;D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Para-Noir

Gift, har två barn tillsammans med min ungdomskärlek. Kattägare, musikälskare, tatueringsälskare & studerande.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela