Tvåbarnsmorsan Madde till tjejorna Charlie & Emilia ♥

En gift dam i sina bästa år & tillsammans med tonårskärleken ♥

En helt okej måndag

Publicerad 2011-08-15 11:53:03 i Familjens vardag

Då var de måndag igen. Älskling är tillbaka på jobbet efter 4 veckors semester, Charlie började på dagis förra veckan och idag är det andra dagen hon är där själv, dock har hon de trabelt eftersom hon håller på att få sina fyra sista tänder, kindtänder också, stackarn. Så de blev en dos alvedon imorse innan vi gick iväg till dagis, fick sällskap av systeryster också dit :)

Vi har ju skaffat katt också! :D En liten Mimmi. Görsöt, 14 veckor idag är hon.
Mys katten själv verkligen som älskar att busa speciellt när man skall skalla kudden ;)

Charlie har hunnit bli 1.5 år. Älskling har fått körkort, vi har varit lite överallt nu pga det och haft en bra tid tillsammans verkligen! :) Bebis i magen mår somsagt prima vad jag känner men imorgon kl 15 skall jag till BMM :) Mäta magen, lyssna på bebishjärtljud och prata lite allmänt. Längtar! :) 10 veckor kvar nu, tiden går snabbt :D

Annars har vi haft det vrölhärligt! Dock går lägenhetssökandet åt helvete, det går verkligen inte framåt för fem öre, men någon gång får vi hoppas på. Söker lite mer privat nu för att ha lite tur i det hela, men vi får se vad som händer och sker!

Inskaffade oss ny tv nu på semestern, och en snygg hylla under tvn, :D Nu har vi ett riktigt snyggt vardagsrum :) Det enda som fattas är mitt barbord + stolar och sen en ny soffa men det får komma när vi sparat in pengar för det ;)
Såhär ser vårt vardagsrum ut nu, riktigt nöjd!


Perfekt, kommer Charlie inte åt någonting ;) haha!

Nu har jag iallafall diskat klart här och tänkte sätta mig ute ett par minuter, haha det blev väldigt varmt av att diska och snabbt ^^ Får coola ner mig ute och sen kolla lite tv och fixa mig lite sen lite det att äta innan jag hämtar min docka igen vid 14 tiden och sen skall vi börja förbereda middagen tills älskling kommer hem :)

Denna veckan går Charlie mån-onsdag på dagis, 9-14. Nästa vecka och framåt går Charlie tis-torsdag (asgött att få måndag och fredagar lediga och mysa med Challe!) samma tid som innan, 9-14.

Ha en bra måndag!

Blivnande tvåbarnsmamman Madeleine

Kommentarer

Postat av: DONKEN- Vince & Doas Morsa

Publicerad 2011-08-15 15:04:19

maddäääää!! ;) pallar du åka hit i början av oktober..? :P När är BF, det kanske blir för tätt...

meeen jag ska iaf ha ett me&i party då. :P om du vill, orkar och kan, förstås. PÖSS!

Postat av: DONKEN- Vince & Doas Morsa

Publicerad 2011-08-15 15:06:41

vad gör du om dagarna nu då, har du aktivitetsstöd och sånt? jag var gravid o var arbetslös båda gånger, det är ju inte det optimala pengamässigt, men med foglossning var det nog bäst så ändå.. liksom. :) snyggt blev det där!



pöss!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Para-Noir

Gift, har två barn tillsammans med min ungdomskärlek. Kattägare, musikälskare, tatueringsälskare & studerande.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela