Tvåbarnsmorsan Madde till tjejorna Charlie & Emilia ♥

En gift dam i sina bästa år & tillsammans med tonårskärleken ♥

Foglossning i svank? HUH?!

Publicerad 2011-08-24 12:02:17 i Graviditeten med nya bebis i magen

Haha, tvättmaskinerna var visst inte klara :( får gå tillbaka om ca 30 minuter max igen så hinner skriva det jag hade tänkt förut men inte hann :)

Såhär är det, sedan kanske 2-3 veckor tillbaka har jag haft så fruktansvärt ont i svanken, ländryggen, korsryggen eller vad man skall säga, där iallafall. Och jag pratade med min barnmorska nu på morgonen för råd och lite hjälp. Jag som hela tiden trott att jag sovit konstigt eller rört mig fel så något blivit fel i svanken men då sa hon att man kan få foglossning i svanken, man har en fog där framme, alltså vid livmodern och två fogar i svanken. Så hon sa att mest troligt är det foglossning. Vilket jag aldrig hade kunnat tro eftersom när jag väntade Charlie hade jag väldigt lite foglossning och då satte de sig i ljumskarna eller bäckenbotten därfram och trodde bara att man kunde få foglossning där så jag blev allt lite chockad när hon sa att man kan faktiskt ha det i svanken också och hon sa att jag inte bör sitta i en för mjuk soffa, sova lite mer "hårt" om det går och inte ta längre promenader än 30 minuter för annars kan de bli för påfrestande för fogarna om jag har så ont som jag förklarade för henne att jag verkligen har och inte bära allt för tunga saker i ovikt med varandra annars kan de finnas en risk till hotande förtidsbörd och de vill vi ju inte. Så nu får jag vara väldigt försiktig för min svank gör verkligen vrölont!

Så jag tänkte kolla runt lite här och kolla med andra, har ni haft foglossning, i svanken eller vart som? Hur gjorde ni för att undvika vissa saker för att få mer ont eller vad man skall säga? Är jättetacksam för alla slags svar ! :)

Kommentarer

Postat av: Sara, mamma till pseudotvillingar & pyret i magen

Publicerad 2011-08-24 14:43:03

Tack och detsamma :) Allt är väldigt annorlunda denna gången faktiskt, både formen på magen hur jag mår och vad jag drömmer skiljer sig från hur det var med flickorna så jag tror det är en pojke nu :)

Postat av: Sara, mamma till pseudotvillingar & pyret i magen

Publicerad 2011-08-24 16:36:47

Ja det är det verkligen, var sjukskriven i stort sett hela förra graviditeten så att fortfarande kunna jobba heltid är helt underbart :) Va roligt, alltid kul att läsa om andra som har jämngamla barn.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Para-Noir

Gift, har två barn tillsammans med min ungdomskärlek. Kattägare, musikälskare, tatueringsälskare & studerande.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela