Tvåbarnsmorsan Madde till tjejorna Charlie & Emilia ♥

En gift dam i sina bästa år & tillsammans med tonårskärleken ♥

10

Publicerad 2011-12-23 07:48:07 i Lite frågor iform av en lista

11. Berätta om hur dina framtidsdrömmar ser ut.

Om 1 år -
Är fortfarande mammaledig för Milia och har även fortfarande Charlie hemma hos mig. Kanske börjat plugga 50 %. Jag och Jonathan har gift oss. Vi bor fortfarande i Kinna och gör nog det dom närmaste 2-3 åren dessutom (sparar till insats för ett hus).

Om 5 år -
Charlie har börjat skolan. Milia går kanske hos en dagmamma ett par timmar om dagen, och jag har troligen pluggat klart till undersköterska och försöker antagligen skaffa ett syskon till C och E. Vi letar antagligen hus nu hoppas jag.

Om 10 år - Vi bor i hus, störrre hus nu. Bägge barnen går i skolan. Vi bor närmre Kungsbacka. Har fyra barn och planerar inga fler. Jag är en färdig utbildad barnmorska eller iallafall sjuksköterska och jobbar inom vården eller pluggar vidare till mitt drömyrke, barnmorska.

Det är vad jag tror och hoppas på i min, våran framtid :)

Kommentarer

Postat av: Linda- mamma till Keven, Chris & bebis i magen

Publicerad 2011-12-23 08:13:13

Sparar till insats? Det är ju jättebra :) Ett måste om man ska köpa hus. Men varför köper ni inte något redan nu? Tyckte du sagt att hans föräldrar lånar ut till de nämnligen.

Postat av: Linda- mamma till Keven, Chris & bebis i magen

Publicerad 2011-12-23 13:09:57

Fast så mycket är de inte att göra. Eller ja, med ett gammalt hus är de en del att göra dock. Och även om så är det lätt värt de. Hus är hus :) Aldrig gillat lägenhet/radhus eller liknande. Men det är väl för att jag bott i hus hela livet och även kimmie.



Ja klart, det optimala är ju att kunna betala insatsen själva såklart. Vi har ju vetat att vi ska bygga hus länge så vi har sparat ett bra tag :)

Postat av: Angelíca

Publicerad 2011-12-23 16:45:36

Hoppas er fredag är ritkigt kul och trevlig <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Para-Noir

Gift, har två barn tillsammans med min ungdomskärlek. Kattägare, musikälskare, tatueringsälskare & studerande.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela