Tvåbarnsmorsan Madde till tjejorna Charlie & Emilia ♥

En gift dam i sina bästa år & tillsammans med tonårskärleken ♥

Graviditeten med Emilia.

Publicerad 2011-12-06 16:44:23 i Emilia <3

När fick du reda på att du var gravid? Någon gång i början på februari detta året, 2011.
Blev det en chock? Nej verkligen inte, kände på mig eller fattade att jag var gravid av alla symtomen.
Hur gammal var du? 21
Hade du mycket halsbränna? Fick lite dom sista 2 månaderna.
Spydde du mycket? Totalt blev de max 8 gånger och de var mellan 2-3e månaden i grav.
Var det någon favoriträtt som ändrades? Kall mat, precis som med Charlie konstigt nog :P
Hade du mycket foglossning? Från mitten av graviditeten till slutet hade jag en del ja.
Hade du sammandragningar? Icke märkningsbara :P Men sista två veckorna kände jag av dom, men dom var få.
Ditt sf mått som störst? 36cm var det i vecka 41
Har du fått bristningar? Har inte direkt fått några nya men dom jag fick blev C blev lite längre, men inga nya :)
Trodde du att det var en pojke eller flicka? Första halvåret trodde jag tjej, sen kille och sista månaden trodde jag kille igen sen sista dagarna trodde jag tjej igen ;) Då jag hade rätt!
Vad hoppades du på? Hade ju självklart varit kul med en liten kille då vi hade en tjej men kön gjorde ingenting när väl hon föddes, då var de henne jag ville ha!
Hade du mycket vätska i kroppen? Lite i benen och armarna men ingen annan stans, skönt det!
Hur mycket gick du upp i vikt? 20 kg, därav har jag gått ner 13.5 kg.
Hur ser du på graviditeten idag? Väldigt bra, precis som med Charlie bara att nu var de ännu bättre då jag slapp spy varje dag dom första 5-6 månaderna :P
Hur ville du att din förlossning skulle se ut? Gärna I en förlossning, haha.
Gick du över tiden? 10 dagar
När började din förlossning? 8 November kl 03.00 med oregelbundna värkar i 20 minuter.
Hur lång tid tog det? 56 minuter.
Hur mycket var du öppen när ni kom in? Hann aldrig åka in haha.
Vad tyckte du var jobbigast? Att allt gick så fort att man aldrig riktigt hann förbereda sig på att ha en kamera framme osv, små sakerna mer.
Var du rädd för något? Att jag skulle spricka eller behöva sys typ överallt.
Grät du? Ingenting.
Skrek du? Ingenting, men stöna som jag vet inte vad (tror jag :P).
Tog du nått smärtstillande? Nej, fick använde mina inre krafter, haha. Dvs andas!
Blev du sydd? Fick sy 2 stygn.
Dragen med sugklocka? Nej
Hur många var inne i förlossningsrummet? Förlossningsrummet blir för mig vardagsrummet och vi var med mig 3 st, min mamma, sambo och jag :P
Hade du någon nära med dig? Mamma och Jonathan.
Hur stor var bebisen? 3410 gram och var 49 cm lång.
Blev det en pojke eller flicka? Flicka.
Vad fick han heta? Emilia Donna.
Hur ser du på förlossningen idag? Bra även om de inte alls blev som planerat/tänkt :P Skönt ändå att det gick såpass fort om jag jämnför förlossningen med Emilia än Charlie, med C tog det 23 timmar från första värk tills hon var ute.
Var allting värt det? Klart som fan! :D


Kommentarer

Postat av: petra-tvillingmamma

Publicerad 2011-12-06 21:58:15

Vilka fina flickor ni har =)

Postat av: Sara, mamma till tre små troll

Publicerad 2011-12-07 10:57:17

Sv: Tack :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Para-Noir

Gift, har två barn tillsammans med min ungdomskärlek. Kattägare, musikälskare, tatueringsälskare & studerande.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela