Tvåbarnsmorsan Madde till tjejorna Charlie & Emilia ♥

En gift dam i sina bästa år & tillsammans med tonårskärleken ♥

5mm är fan då toppen!

Publicerad 2011-02-01 19:30:16 i Familjens vardag

Vi har ju börjat med 5mm för att få Charlie att somna, körde den riktigt första gången igår, och efter drygt 40 minuter tror jag somnade hon, AV sig själv! Lycka! Och sov igenom hela natten från 22-06.30 utan att vakna eller någonting, gav henne en flaska med 220 ml välling efter de fick hon sova i våran säng och vaknade inte förens 08.30 ungfär. HIMMELRIKT var fan hos oss inatt. När både jag och J vaknade var vi utvilade haha, riktigt skönt!

Charlie sover ju bara en gång på dagen nu, förmiddan. Mellan 12-14 max. Charlie har fått middag/kvällsmat nu för 1.5 timme sedan, bajsat en del och kissat, badat 20 minuter med varmt vatten och vi lekte med skum och andra leksaker, sen fick hon lite vatten innan hon somnade och ren blöja och nattkläderna på. När klockan var ungefär 18.30 satte jag henne i sin säng med napp och snuttefilten, släkte lampan, drog igen dörren och så var de med det. Grät till och från hörde man ju, och det gick snabbare idag att somna än igår. Idag somnade hon på dryga 30 minuter, av sig själv... Och nu hoppas jag att hon sover hela natten :)

Det är många föräldrar som inte klarar av 5mm för att just den är jobbigt för att höra sitt barn gråta och dom vill ha ens närhet. MEN jag har försökt ett fåtal gånger, men de har bara gått max 15 minuter, sedan pallar jag inte längre.. Inre panik eller vad man skall kalla det.. Men igår orkade vi, jag och J inte med att vagga henne till sömns eller ligga i våran säng tills hon somnar, hon måste lära sig att somna på egen hand, att det inte är farligt så att säga. Annars kommer de bli ett helvete när hon blir äldre. Men det är ju också vad man själv orkar med och klarar av. Och nu när pappa Jonathan ÄR med i bilden så försöker vi tillsammans istället för att jag för göra de mesta själv som innan..

Jag/vi har kört på en del olika metoder till att söva Charlie, funkat kanske max ett par dagar eller högt 1 vecka typ, men sedan börjar allting om igen, så jag hoppas verkligen att denna 5mm kommer fungera under en längre tid, dvs längre än 1 vecka ;D

Det är jobbigt att vagga en 1 åring till söms varje kväll tycker jag, det är ju ungefär 8-9kg och de är inte bra för en rygg, varesig man är stark eller inte, anser jag.. Hon måste lära sig, och nu är det dax. OCh speciellt att sova i sin egna säng, blir så trångt för oss tre i sängen även om de är en dubbel ju haha. Charlie bökar som fan under natten, skall ligga på tvären och över en typ, en så jättegött att vakna med att man har hennes rumpa i ansiktet direkt även om den är den sötaste lilla bebis rumpa som finns, HIHIHI :D

Hursomhaver. Hon sover nu sedan 26 minuter tillbaka ungefär, och jag hade tänkt att hoppa in i duschen och fixa till mig, även färga mitt hår, OM jag orkar :P Annars blir det My little pony maraton, jag köpte hela boxen igår när jag, C och J var i Borås. ÄLSKAR My little pony, och imorse när jag satte på en av dom 5 dvd:erna fick man verkligen nostalgi, haha så underbart! :D Så nu har jag och C något att kolla på om dagarna hihi.

Avrundar nog här, blev ett rätt långt inlägg ^^ Hejsvejs på er :)


Mammas lilla, eller snart stora tjej. 8 dagar kvar tills min tjej blir en 1 åring :) ♥

Mamma Madeleine

Kommentarer

Postat av: Em - Mamma till Malva.

Publicerad 2011-02-01 20:12:45

Tack så mycket - & tack detsamma! Vilken härlig liten dam :) Snyggt namn med! Vi har också en Charlie i huset, fast med morrhår & svans, men det är också ett av våra favoritnamn om vi någonsin får en son ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Para-Noir

Gift, har två barn tillsammans med min ungdomskärlek. Kattägare, musikälskare, tatueringsälskare & studerande.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela