Tvåbarnsmorsan Madde till tjejorna Charlie & Emilia ♥

En gift dam i sina bästa år & tillsammans med tonårskärleken ♥

Inte mycket här

Publicerad 2011-01-17 12:53:31 i Familjens vardag

Som jag direkt skriver om längre, har inte mycket att berätta. Vi har fullt upp kan man säga ^^ Får väl dra hit en summering av helgen tills nu..

I fredags åkte Charlie hem till sin pappa med familj. Och skulle komma tillbaka på söndag, så jag hade en barnfri helg :) Var inne i stan vid 17.30, gick snabbt till systemet och handlade fort, sen drog jag med vagnen till Robbin och Emma på förfest. Fixade oss innan och drack en del, sen kom det säkert 10 personer till innan vi skulle dra runt 21.. Så vi var ett stort gäng som gick till Gretas vilket var jättekul ! :) Drack gott, dansade de mesta av tiden och sprang ut och in som alltid haha. Drog mig från krogen väldigt tidigt denna gången, redan vid 02, för jag var tvungen att åka hem för kattens skull, annars brukar ju mamma kunna hjälpa till att ge min katt mat och ren låda på morgonen men eftersom det var mamma jag fick låna busskortet av och hon skulle iväg tidigt och jobba där på lördagsmorgonen, så var ju jag tvungen att ge henne hennes busskort till jobbet :) Kom hem runt 04.15 kanske men kunde inte somna så jag somnade väl runt 06 någongång ^^

På lördagen vaknade jag strax efter 09, dvs jag hade inte alls fått sova länge men det gjorde mig inget, tog det jättelugnt och bara slöade hela dagen faktiskt, skönt! Kunde ligga i soffan utan att bli avbruten av Charlie som ville ha uppmärksamhet, bara slöa ! :D Görskönt! Senare till kvällen kom Jonathan hit, en barnfri kväll fick vi också :) Jättemysigt även om vi båda var rätt trötta och slöa så fick vi egentid vi med som behövs när man har barn och ett förhållande :)

Igår söndags så blev vi bjudna på middag hos min pappa, skitgott ! :d Fläskfilegryta med pressad potatis och en go grönsallat till det och drack god öl till maten. Charlie gillade maten hon också :D Just det ja, hon kom hem runt 15.30 igår, och var på gott humör, alltid lika trevligt (; hehe! Annars tog vi tre de väldigt lugn igår med, halv kollade på tvn bara, eller mer slökollade ;d hehe.

Vi har gjort upp en grej här hemma, när Jonathan är här vilket jag tycker är skitgott. Jag är mer morgonpigg än vad J är, och hör henne på natten om, när hon väl vaknar av någon anledning, och Jonathan är grym på att natta henne när hon skall sova för lunch och natten. Så vi har gjort upp att jag tar henne på morgonen och går upp med henne och nattetiden då hon vaknar, och J nattar henne. Jättehärligt att man kan dela upp lite sysslor, annars har ju jag fått göra allting själv så jag är oerhört glad nu när J är med i bilden med oss och verkligen Vill hjälpa till och försöker.. Det är ju inte bara mitt barn, så då skall han allt också få hjälpa till vilket han ändå vill, perfekt ! :)

Nu har J precis nattat henne och jag har lagt fram kyckling som skall tinas.. Nu hade jag tänkt mig slänga mig in i duschen snabbt här och fixa iordning mig, J skall kolla lite jobb och fixa sitt CV :) Duktiga älskling! Har sökt om dagisplats för Charlie också, får se om det går igenom ! :) Hejsvejs


Familjebild ;d hahha

Mamma Madeleine

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Para-Noir

Gift, har två barn tillsammans med min ungdomskärlek. Kattägare, musikälskare, tatueringsälskare & studerande.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela