Tvåbarnsmorsan Madde till tjejorna Charlie & Emilia ♥

En gift dam i sina bästa år & tillsammans med tonårskärleken ♥

En grinig bebis VS snäll bebis?!

Publicerad 2011-01-11 20:45:07 i Familjens vardag

Jag och Charlie tog oss ett bad för strax en timme sedan i drygt 30 minuter för att hon var så gnällig och hon fick plaska omkring där med mig, haha! Jag måste nog sett ut som en jävla val på tjack så som jag höll på ^,^ Men vad gör man inte för sina barn? ;) Hursomhelst, nu är nog inte alls likagnällig och kan tom leka/underhålla sig själv vilket inte är vanligt här hemma med henne. Så alltid när hon kan göra de brukar hon vara väldigt trött, så jag hoppas på att hon snart kryper hit, och vill sitta i mitt knä för att somna för natten..

Igår trodde jag att hon skulle somna för natten när hon somnade runt 20 någonting, men icke då! Hon skulle minsann vakna efter en timme, men jag lyckades somna om henne igen efter ett litet tag och sen när hon väl somnat så bar jag in henne till hennes säng och la ner henne försiktigt och självklart skulle hon vakna till och då fick jag klia henne på ryggen men de hjälpte inte alls vilket det alltid brukar göra nästan, men hursom.. Fick ta upp henne och hålla henne en stund till då hon somnade om i min famn, men återigen vaknade när jag la ner henne. Så jag tänkte; nee nu jäklar skall du somna, för hon var trött och grinig, inte hungrig och ville sova egentligen, så la jag mig med henne på magen i min säng och klia henne på ryggen vilket hon älskar men inte ens de hjälpte. Satte henne bara i hennes säng och sa godnatt, inget direkt märkvärdigt. Var lugn en stund eftersom katten hoppade in och gjorde henne sällskap, men efter 10 minuter började hon gråta och ha sig, allt för uppmärksamheten.. Men nej, hon fick då allt sitta där själv. Hon var säkert i sin säng själv i närmare en timme. Jag ville inte ge mig och jag vet att folk kan tycka de är hemskt men jag orkade verkligen inte och jag ville testa.. Men gav upp tills slut, tog henne i min famn och fick hålla henne där ett tag, sen blev hon görpigg och ville leka så jag tänkte att hon får leka av sig tills hon blir riktigt trött igen och hon höll säkert på i 2 timmar till. Så när klockan närmade sig 01 beslöt jag själv att gå och lägga mig och då fick ju Charlie följa med varesig hon ville det eller inte ;P

Efter många om och men SOMNADE hon som en stock, sov i flertal timmar vilket är ovanligt men hon hade ju varit vaken ett bra tag också.. Stackarn ): NU har hon nyss somnat iallafall och istället för att lägga henne i SIN säng, la jag mig ner på ryggen i min säng med Charlie på magen, smekte hennes rygg lite och sen la jag henne i min säng. Inte ett knyst att vakna till, men de är väl för att min lukt är där.. Jaja, får se hur länge hon sover där nu innan hon vaknar igen. Lovar att hon säkert vakar inom 2 timmar igen och är pigg och somnar inte därefter förens 02 /= BAHH! Ibland vill man ta paus från mammalivet men såfort man ser henne, när hon är på sitt bra humör och skrattar och bara lever sitt lilla liv på alla fyra än så länge, så förstår man varför man älskar henne och inte kan hata henne eller något negativt alls. Hon förgyller min gråa dag och gör den bäst :)

Skönt iallafall att Jonathan kommer hit om ett par timmar, tar en sen buss hit för att han inte vill vänta tills imorgon, hihihi ♥ Min göbbe är allt då snäll! Han kommer ikväll, sent vid 23.30 och stannar tills fredag :) MYS! Riktig familjevecka tillsammans och jag älskar det och jag älskar Charlie bananis och jag älskar Jonathan! Min lilla familj ♥


Det är såhär jag vill ha mitt liv! Med er :) Och gärna 2-3 syskon till Charlie :D Barn är lycka, barn och sin familj ♥

Allt från mig denna kväll. Nu skall jag nog, kolla lite tv ifred medans jag kan och bara ligga i soffan och slappa tills älskling kommer hem... Hit :D Haha!

Jag älskar mina godingar C och J!


Känner också att i detta inlägget blev det en hel del hjärtan, HIHIHI!





Mamma Madeleine

Kommentarer

Postat av: Linda- Keven & Chris mamma

Publicerad 2011-01-12 10:23:52

Madde, vad händer.. Vi hörs aldrig längre :o Jag hör av mig men får inget svar :p



Hur mår du & hela familjen? :) Ses snart?!

Postat av: Emelie, Mamma till David

Publicerad 2011-01-12 10:52:41

Naww :D Söta bilder!



Sv: Det var ganska många där i måndags! Mycket blandade åldrar från 1 vecka till 2½ år :) Riktigt roligt! Hur länge ska du vara mammaledig? :D

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Para-Noir

Gift, har två barn tillsammans med min ungdomskärlek. Kattägare, musikälskare, tatueringsälskare & studerande.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela