Tvåbarnsmorsan Madde till tjejorna Charlie & Emilia ♥

En gift dam i sina bästa år & tillsammans med tonårskärleken ♥

Vecka 26 (v25+0)

Publicerad 2011-07-17 22:27:50 i Graviditeten med nya bebis i magen

Vecka 26

Kroppen:
Det är vanligt att man får häftig kramp i till exempel vaderna när man är gravid, ofta när man sover. Undvik att sträcka på tårna. Om man trots allt känner en begynnande kramp kan man motverka det genom att vinkla foten uppåt eller trycka den mot fotändan av sänggaveln. Det är inte ovanligt att du får ryggproblem och måste vila mer. Be din partner om massage, avlasta genom att ligga på golvet med underbenen på en stol.

Barnet: Nu är barnets hud lite tjockare och inte lika genomskinlig längre, skelettet hårdnar alltmer och lungorna utvecklas. Barnet kan nu öppna och stänga sina ögon. Huden är ganska röd och skrynklig men skyddas av vernix-lagret.




Så ja.. tiden går fort när man har kul, haha. Ne men de känns jätteskumt att nu på fredag, då jag går in i den tredje, och sista trimestern så räknas jag som höggravid när jag inte alls känner mig speciellt gravid överhuvudtaget på magens storlek. Haha, vet att när jag väntade Charlie tänkte och tyckte jag samma sak de här med min mage, rätt liten om Jag jämnför med andras magar som alltid verkar vara större :p Men de är ju så olika och man Skall inte jämnföra men jaa, haha de är inte lätt :P
Jaja :) Ha en bra söndagskväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Para-Noir

Gift, har två barn tillsammans med min ungdomskärlek. Kattägare, musikälskare, tatueringsälskare & studerande.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela