Tvåbarnsmorsan Madde till tjejorna Charlie & Emilia ♥

En gift dam i sina bästa år & tillsammans med tonårskärleken ♥

Mammavänner vs vänner

Publicerad 2011-06-28 15:10:40 i Känslorna


Så gammalt kort på mig och Charlie förra sommaren. 5 månader var min gullhöna här! ♥
Oändlig kärlek livet ut och snart blir den dubbel upp! Verkligen sann lycka!

Att ha sin ungdomskärlek, ett barn och ett till påväg och bo tillsammans. Det är sann kärlek!

Att man innan trodde nästan att livet gick ut på att festa var och varannan helg, vara "borta" och träffa nytt folk hela tiden, att de var livet. Haha, pinsamt skrattretande! Livet att vara mamma, ha barn och ett till påväg är så mycket mer. Nästan pinsamt att man varit så otroligt ytlig. Usch. Neee, familjelivet.. Det är verkligen min grej. Och de bästa med allt är när man har så goda vänner som också har barn och familj som förstår en. Väldigt få vänner utan barn som ens kan förstå varför man inte kan ses ibland för att man har ett sjukt barn eller är jättetrött efter en sömnlös natt pga barn. Okej att alla prioriterar olika och tycker olika här i världen men vad f*n! Dricka sig redlös varje helg, skryta om att man hade så jävla kul trots att man inte minns någonting, knullar runt med folk från alla håll och kanter, vaknar upp på dom mest bisarra ställerna i landet och med de konstigaste folken, nej tack.
Självklart kan man dricka någon gång då och då, men inte varje helg. Om den man bor tillsammans med eller familjen har "fest" och barnen är och sover över hos kompisar, släktingar så skall man få ha lite kul. Kräftskiva, midsommar, vad vet jag absolut. Men för att lämna bort barnen varje helg, mja.. Jag gjorde ju det en gång i månaden förr då Charlies pappa och jag inte var tillsammans och Charlie var hos dom en helg varje månad. Då unnade jag mig att gå ut antingen fre-eller lördagen för att få egentid med vänner, bio eller helt enkelt kolla på en film ifred, i lugn och ro.

Vänner kan komma med ursäkter kors och tvärs att dom inte har pengar för att åka bort till mig för att ses men ändå "är" det jag som får åka med packning, barnvagn, ett barn på buss eller tåg någonstans för att jag oftast har busskort. Trist när vänner har jobb, skola och har pengar inte kan lägga en hundralapp för att träffa mig när dom själva tjatar om det.. Förstår inte riktigt de där.. Idioti. Och man blir sjukt less och jag har skrivit om detta flertal gånger men de är någonting som stör mig grovt mycket. Att dom själva inte kan ta sig tiden, pengarna att hälsa på. Hm. Vänskap? Tjaa.. Känns mer som ett utnyttjande från dom pga deras egen lathet rent ut sagt. Att alltid bli stjutsade överallt eller inte kan låna andras busskort, pfs! "Same old story, again and again". Trist att bara för att man väljer bort "alkohollivet och väljer familjelivet" att vänner stöter bort en.. Ett sådant skämt!

Jag har ställt upp med att åka hit och dit, med eller utan barnvagn för deras skull för att ses. När är det deras tur? Nej sånna vänner behöver man inte om dom inte vill riktigt vara med hela vägen när man själv varit de hela tiden.. Tur att de finns vissa goda själar med ett varmt hjärta utan barn som ställer upp oavsett väder eller tid på dygnet. Världens bästa Mélanie! Min fina Mella pella ♥

Nej jag spenderar hellre tid med mina mammavänner som förstår mig och är i samma situation som jag har så mycket tycke för. Dvs äkta vänner och dom är få så nu för tiden..

Min älskade familj, mamma, pappa, syskon och dom få vännerna som väljer att stanna vid ens sida, Ni är guld värda! ♥♥♥

Kommentarer

Postat av: Linda- Keven & Chris

Publicerad 2011-06-28 20:25:52

Fan va bra sagt madde!! Riktigt sant!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Para-Noir

Gift, har två barn tillsammans med min ungdomskärlek. Kattägare, musikälskare, tatueringsälskare & studerande.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela