Tvåbarnsmorsan Madde till tjejorna Charlie & Emilia ♥

En gift dam i sina bästa år & tillsammans med tonårskärleken ♥

Bredband, hemtelefon = ÄNTLIGEN

Publicerad 2011-03-17 12:39:06 i Familjens vardag

Jag beställde ju bredband (skönt med snabbare bredband!!!) och hemtelefon i förra veckan och nu har jag äntligen fått ett telefonnummer, ett nummer jag dock tyckte var väldigt svårt haha men det funkar nog efter ett tag ;) Så vi väntar nu på att det skall bli installerat här hemma. Sen är det bara en hemtelefon som behövs och woala ;) Kommer bli skönt med vanlig hemtelefon när man skall ringa vanliga samtal till dagis, bvc, vårdcentral osv eftersom de oftast brukar vara telefon köer och nu är de billigare så man slipper ta de från sin mobil räkning ;) Tycker JAG.



Imorgon fick jag ett akut besök för att lämna lite blodprover, tur att jag inte är nålrädd då ;) Nålar = smärta = MMM ;) Hahah lite masochist är man lite allt, inte bara för sexuell smärta utan nu tänker jag mer smärta i sig haha. Jag är INTE normal :p

Första dagen på säkert 1-2 veckor jag inte är överdrivet trött, sköööönt! Nu när Charlie sover har jag diskat de lilla som fanns hemma här, städat upp Charlies leksaker som låg överallt och ingenstans :p

Och nu tar jag de lugnt med musik i öronen.. Gott! Nine Inch Nails får bli min drog såhär på förmiddagen ;) Behöver ingen mat inte ;) Har ju min fantastiskt braiga musik.

Och nästa vecka, fredag eller vad som sas(?) blir det trevligheter då jag skall träffa Mella (får se om J orkar följa med efter en lång arbetsvecka) i Göteborg, med hennes man, och två vänner till henne för lite bowling, skoj ! :)

Vid 14 tiden kommer pappa förbi och hämtar upp mig och C, vi skall iväg till polisen ÄNTLIGEN haha och hämta Charlies pass och tänka småhandla lite också, de nödvändigaste så de inte blir storhandling för 1000 lappen och uppåt :p Handlar mat i veckan för drygt 800 spänn? Haha förstår inte hur men de går åt. Så ahh.. 350 spänn i månaden på mat, haha då blir man allt avundsjuk när man bodde hemma hos pappa ett par månader och inte direkt behövde lägga hela den summan på mat utan han mer betalade det åt oss. Skönt och bortskämd man är när man bor hemma :p Men nu är man vuxen och får köpa och fixa allt själv med räkningar, känns bra faktiskt :) Jag betalar räkningarna för mina pengar, jag kommer nog alltid vara den som kommer betala räkningarna känns det som, bara för jag får panik om andra gör det och sen säger att dom gjort de och så 2-3 veckor senare får man påminnelse att den inte Är betald, usch :p Skulle få panik om det var så så nej, jag vill helst sköta räkningarna om jag får be :p

Har även sökt 2-3 lägenheter i Göteborg också. En på snabb inflyttning och resten var inflyttning om 2-4 månader, skönt ! HOPPAS f*n att man snart kan få något erbjudande på någon lägenhet jag sökt :) Hade varit sååå skönt. Åh :D

Middagen är ännu inte bestämd, jag och C skall nog äta det ifrån igår eftersom J inte skall äta hemma här idag, utan hos sina föräldrar :) Så ja.. Nu skall jag lata mig vidare här med Manson i öronen och sluta ögonen ett par minuter :)... Gott, kan behövas ibland..

Mamma Madeleine

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Para-Noir

Gift, har två barn tillsammans med min ungdomskärlek. Kattägare, musikälskare, tatueringsälskare & studerande.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela