Tvåbarnsmorsan Madde till tjejorna Charlie & Emilia ♥

En gift dam i sina bästa år & tillsammans med tonårskärleken ♥

Första dagen på veckan - Check!

Publicerad 2011-03-21 09:36:33 i Familjens vardag

Då var de den där första dagen på veckan.. Måndag. Charlie somnade rätt sent igår så hon vaknade "lite" senare än vanligt, 07.45, YEY ;) Men nu har vi fått frukost i magen, Charlie har fått ren blöja och fått på sig kläder för dagen :) Det är bara jag som är så seg :p Men om ett tag tar jag på mig kläder och klaffsar på lite smink :)

Sen efter lunch skall vi träffa Linda och barnen för en fika och lite promenad är de planerat :) Annars blir det en lugn dag.. Lite halv trist väder ute men de stoppar inte oss för att promenera :)


Sötnosen för ett par veckor sen då hon badade med pappa J :) Hihi. Grym frilla va ? ;)



Snuttan ♥

Igår
var vi iväg hela dagen verkligen. Åkte iväg vid halv elva och var inte hemma igen förens strax efter sex på kvällen :p Tog en sväng förbi Bäckebol. Media Markt, Ikea, Mc donalds och sen en sväng i stan där jag tog en snabb visit på HM (svarta och bruna leggings) och Apoteket och fick mitt därifrån. Sen ville J äta så han köpte Burger King. Tog 17.05 buss hem och när vi kom hem så var de direkt att sätta igång med tvätten då vi hade tvätt tid 18-22. Jag och C gick förbi mamma en timme och snackade då J tvättade och duschade hemma ifred :)

I lördags
kom J's föräldrar hit på middag (eller ja, Mia hade gjort mat hemma och tog med sig hit :p) så vi värmde den och åt, pratade och J's pappa fixade några lampor åt oss, jättesnällt! Så nu har vi tak lampa i hallen och sovrummet, gott ! ;) Sedan tog jag ut deras hund Harry och C på en promenad då J och Mia åkte till Jysk snabbt och Lasse fixade med lampor och hyllan i badrummet.. Sen när J och Mia kom tillbaka fikade vi med kaffe och bulle i vardagsrummet, MUMS :D Halv kollade tvn lite då Charlie dansade till Så skall det låta :P Sen vid 17 tiden åkte dom hemåt.

Jag och J badade Charlie för kvällen en stund, sen varm välling innan hon somnade i sin säng som en stock. Vi gjorde en liten ostbricka, ostbågar, dricka och halvkollade tvn lite. Skönt dock att Melodifestivalen har slutat äntligen (tycker jag :p) då de nya pogramet med Lasse började istället. Är du smartare än en femteklassare? Gillar ju det pogrammet när dom visat det i england, usa så detta skulle bli skoj och de var det ;D Gick och la oss rätt tidigt också.. Och samma igår. Eller Jonathan gick och la sig efter vi hade kollat klart en film och då var klockan strax efter 22. Jag var för pigg och kunde inte somna, så jag satt uppe tills 02 på natten :p Efter 30-40 minuter i sängen sen somnade jag ;) ÄNTLIGEN! :p

Nej nu skall jag ta och borsta våra gaddar och småfixa oss :)

Mamma Madeleine

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Para-Noir

Gift, har två barn tillsammans med min ungdomskärlek. Kattägare, musikälskare, tatueringsälskare & studerande.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela