Tvåbarnsmorsan Madde till tjejorna Charlie & Emilia ♥

En gift dam i sina bästa år & tillsammans med tonårskärleken ♥

12 maj

Publicerad 2011-05-12 14:30:16 i Familjens vardag

Kan människor med hemligt nummer lägga av att ringa till mig, får panik på det :p Med hemligt nummer kan det vara verkligen vem som helst. Jag vet att tex fkassan ringer med hemligt nummer, sjukhus och vissa andra ibland men då vet jag det oftast innan att dom skall ringa. Annars om det är hemligt nummer som ringer på kvällar, helger då svarar jag inte :p

Nåja. Denna veckan har varit rätt lugn om jag säger så. Städade och fixade en del igår härhemma så nu är det fint, tog bort många bebisleksamer, gossedjur och annat som inte Charlie använder och fixade ihop hyllan ifrån Ikea jag köpte i söndags. Blev fint! :) Jonathan är ju sjuk så han har varit hemma nu ett par dagar.. Ysch.

Nu sover Charlie iallafall sedan 30 minuter tillbaka, och jag har ett möte kl 15 idag som jag inte kommer hinna till känner jag men de gör vi nog ^^ Just det ja.. Fick en ny UL tid av min Bm i veckan, gott! Kl 17 den 30 maj, så det är 2.5 vecka kvar! MYS :) Skall vi få se vårt lill* liv igen!


Mys med älsklingen häromveckan ^^ Lite sött för Charlie har äntligen fattat när man säger "vart är Charlie?" antingen pekar hon på sig själv med tummen eller slår sig lite lätt på magen med sin hand ^^ Sötunge! :)

Skönt nu när de är sommar och barn kan vara mer ute, naket för vi hade tänkt försöka få Charlie blöjfri innan hon fyller 2 år i februari, hade varit så skönt ändå med ett blöjfritt barn och sen en nyfödd MED blöja ^^ Men tar de längre tid så gör det de helt enkelt :)

I helgen kommer Harry hit, Jonathans familjehund hit som vi skall passa en vecka då dom andra reser iväg till Turkiet för lite sol och bad.

Nu är det bara 25 dagar kvar tills jag, Charlie och mamma/momo drar iväg till Turkiet, skönt! :) Riktigt efterlängtat!

Iallafall, nu i veckan har vi gjort något i huset vi aldrig gjort förut ^^ Soppa, blev gulasch soppa, riktigt jävla gott och lite extra hetta i det med lite cayennepeppar ;) Och igår gjordes korv stroganoff som jag avskytt i hela mitt liv, men NEJ det var faktiskt gott igår :p

Hursom. Skall nog ta på mig lite mer kläder istället för att gå runt i myskläder hela dagen som igår ^^ Får se vad de blir för middag ikväll.. Ha det bra! :)

BTW, på fredag är det fredagen den 13e! :D WOHU! Haha, den dagen gillar jag :P

Mamma Madeleine

Kommentarer

Postat av: Elin

Publicerad 2011-05-12 15:24:07

Min tanke är väll att vi ska flytta till Göteborg igen. Men min kille är väldigt svårövertalad.. :p Själv då? Vill du flytta nån annan stans?

Postat av: Elin

Publicerad 2011-05-13 07:30:11

haha ja, han har lite svårt att lämna Borås, han säger själv att han aaaldrig vill flytta härifrån.. Men om vi nån gång köper hus så vill jag ju inte köpa det i Borås, då känns det som att vi alltid kommer bo här. hehe. Vi har varit tillsammans i 4 år i november, så det är ett tag. :) Och våran dotter föddes 25 februari i år. Hur gammal är din dotter, vad tycker hon om att bli storasyster? :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Para-Noir

Gift, har två barn tillsammans med min ungdomskärlek. Kattägare, musikälskare, tatueringsälskare & studerande.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela