Tvåbarnsmorsan Madde till tjejorna Charlie & Emilia ♥

En gift dam i sina bästa år & tillsammans med tonårskärleken ♥

Jisses va

Publicerad 2011-05-31 21:35:16 i Familjens vardag

Dagen idag har isig varit go eller väldigt enkel med Charlie förutom när man alltid lagar mat för då är hon alltid hungrig och söker tusen sätt att få uppmärksamhet på haha. Klättra upp på köksbordet, sätta på alla spisplattorna samt ugnen, öppna toalettdörren för att leka med toalett äckel borsten, krypa bakom tvn och dra och leka med sladdarna, slänga ut alla sina leksaker i vardagsrummet samt dra ut alla köksrepskap vi har till matlagningen i lådorna breve spisen haha. ALLTING för att få uppmärksamhet verkligen och då går de inte att ha humöret på topp alltid, så hur mycket man än ryter till och säger åt henne "NEJ CHARLIE", så går de verkligen inte in i hennes huvud ännu, känns som att hon älskar att jävlas med en för att se hur långt hon kan gå för att få sin vilja igenom :p Eller! För att söka min uppmärksamhet, kan hon också låtsas ramla eller något för att gråta och tro att jag skall ta upp och trösta henne, men NEJ man skall inte göra det vid första bästa, haha. Hennes krokodil tårar funkar inte längre. Jag tänker inte bli någon hönsmamma :p Det är nyttigt att barn får gråta av sig, så dom förstår att dom inte kan få som dom vill Hela tiden. Så Charlie får allt vänta på sin tur ibland :p Hehe, tyck att jag är elak men detta sättet funkar utmärkt på oss, mig :)

Annars har dagen varit lååååg. Varit nere hela dagen av olika orsaker vilket jag inte tänker dra här. Hursom.. Dagen börjar äntligen ta slut nu i vilket fall och snart (när kaffet börjar avta.. så jag blir trött) är det dags att skalla kudden.



Dagens sötnos!

Just det ja! Charlie har börjat få korkskruvslockar nu! :D Så jävla sött. Precis som sin mamma hade ;) Måste försöka få en bild på det dom närmasta dagarna här.. :) Innan vi åker utomlands, de lovar jag.

På fredag blir det Liseberg med Charlie bus, Jonathan med vänner till oss :) Kommer bli riktigt kuwl! Och tvätt på kvällen. Lördag blir det att växla pengar inför resan på söndag och resten av dagen blir det att slappa och ta vara på tiden med Jonathan innan vi åker iväg :)

Skall avsluta här och nu för denna tisdag. Ha en bra kväll !

Blivande tvåbarnsmamman Madeleine

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Para-Noir

Gift, har två barn tillsammans med min ungdomskärlek. Kattägare, musikälskare, tatueringsälskare & studerande.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela