Tvåbarnsmorsan Madde till tjejorna Charlie & Emilia ♥

En gift dam i sina bästa år & tillsammans med tonårskärleken ♥

Nöttig!

Publicerad 2011-05-25 13:11:00 i Träningen

Känner mig svettig, och nöttig och nyss gjort ett par simpla övningar som stärker mina muskler i bäcken och mage inför förlossningen. Även om det snart gått 1.5 år efter Charlies förlossning är ju inte kroppen "ihop" satt ännu, alltså bäcken, fogarna och magmusklerna. Det tar tid för dom att återgå till sin vanliga skulptur igen, så det är likabra att träna upp allting nu igen som man fick göra innan Charlie kom till världen.

  • Jag kör ju vanliga situps 20 x 30/40 st. Alltså 20 st situps väntar 5 sekunder och kör 20 st situps igen.
  • Sen kör jag en övning då jag ligger på rygg och tar benen upp i luften, 90 grader ca 10 st per ben och riktigt sträcker på benen så de känns i innerlåren om inte det precis bakom knät, så man känner att de gör lite smått ont.
  • En annan jag kör i detta race är återigen ligga på rygg och ha fötterna på golvet, så knäna är i luften. Och sen lufter jag hela rygg och rumpa, lår upp i luften i 2-4 sekunder ca 25 gånger fast i två omgångar. Så först 12 st och sen 13 st. Ca 25 st rumplyft.
  • Kör också ett par knip/bäckenbottenövningar då jag ligger ner på rygg och knän i luften och bara kniper mellan benen, och kniper i 8-10 sekunder i varje knip ca 10 gånger, vila 5-10 sekunder och sen 10 knip igen.
  • Jag står på alla fyra, som en hund. Lyfter höger ben i 90 grader till 110 grader och vänster arm skall vara i 90 grader. Sen kör jag vänster ben upp och höger arm upp i samma gradantal ca 20 gånger i stäck.

  • Återigen en övning när jag ligger på rygg är situps fast nu kör jag att benen och armar OCH mage sammarbetar ihop. Tar upp höger armbåge till vänster knäskål så dom nuddar varandra och sen vänster armbåge till höger knäskål. Det kör jag 10-15 st.

  • Sen sista jag brukar köra är den där när hela ens kropp är i sidposition med armen och handen som stöd när man ligger på sidan och kör de högra benen (om jag ligger på högersidan) och upp i luften 10 gånger och håller kvar benet 3-5 sekunder. Vänder fläsket och lägger mig på vänstersidan på kroppen och kör samma sak där med vänsterbenet.

Tja.. Det var väl dom tror jag? :) Bra att köra innan förlossning, ett par veckor efteråt och sen fortsätta i ett par år för att det är sjukt bra träning, speciellt oss kvinnor. Så testa vettja ! :D Kroppen läker inte av sig självt inte, lite promenad och situps räcker inte på långa vägar inte, kör :D Tar ca 10-15 minuter max, perfekt att göra fort när ens barn somnat för lunch, kvällen :) Hett tips! :) Dessa 7 övningarna är jättebra!
Lycka till !

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Para-Noir

Gift, har två barn tillsammans med min ungdomskärlek. Kattägare, musikälskare, tatueringsälskare & studerande.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela