Tvåbarnsmorsan Madde till tjejorna Charlie & Emilia ♥

En gift dam i sina bästa år & tillsammans med tonårskärleken ♥

Ny kula

Publicerad 2011-05-09 08:28:31 i Familjens vardag

Gött att vakna av mig själv och inte av att Charlie vill att man skall upp :) Speciellt efter en sådan här helg ockspå och att de är måndag. Snällt barn ^^

Hursom. Lugn fredag med pizzaleverans och en Disney film.
I lördags åkte vi bort till Vallda. Charlie fick träffat moster och kusinerna :) Lite småblyg som vanligt men de gick över fort. Sen skulle dom äta så Charlie fick sitta i mitt knä och matas :) Vid 18 tiden åkte jag och J intill Kungsbacka, vidare mot pendeln till Liseberg, hoppade av där och gick runt lite för att kolla restauranger. Fick bli Tara's. Turkiskt restaurang, helt okej mat. Dock lång väntetid på maten, ogillas! :( Traskade iväg sen mot VIP bion och fick sitta i loungen och vänta tills den började. Såg Fast Five och mja, alltså haha. Jag har ju aldrig direkt sett någon av dom fyra andra filmerna innan, men denna var okej. Besviken eftersom de inte var så många bilar med som jag trott, och de var det inte heller ^^ Efter bion åkte vi till Vallda igen och nana kudde :)
Vaknade vid 08 på söndagen, gick upp och åt frukost. Annelie och lilla Amanda hade redan tagit upp Charlie som hade vaknat ^^ Lyx ;) Sen en timme senare kom J också upp till frukosten. Tog de väldigt lugn framtills vi skulle bli hämtade av J's föräldrar. Tackade för helgen och kramades hejdå åt alla. Fick ju även två st barnstolar för Charlie, perfekt! :) Många tusenlappar man sparar in på det, snällaste syster Annelie ! Väl hos J's föräldrar satt vi på balkongen och fikade, Charlie fick sig lite i magen och sen åkte vi bort till Ikea i Kållered, vimsade runt en stund, köpte en korv i slutet och tog bilen hem igen till oss, skönt! Fick handlat bra saker som behövdes! :) Jonathan hoppade av vid MM för att handla veckans mat osv, medans vi åkte hem och lastade av allting som vi haft med oss, handlat. Sen vid 19.30 la vi Charlie i säng, jättetrött av all sol hon fått under dagen och varit igång hela dagen ^^ Från hon vaknade tills typ bilresan från Vallda till Onsala DÅ först hade hon nappen, duktig tjej. Hon är ju ingen napp tjej direkt om hon inte är väldigt ledsen eller skall sova så när hon väl skall sluta med napp om ca något år kommer det nog bli lätt, förhoppningsvis :) Skönt det.

Annars igårkväll hade jag ont i magen en stund innan jag gick och la mig, var jättetrött och mina tarmar sa ifrån med att vrida sig som jag vet inte vad! Ont hade jag :( BUH!

Skall nog ta och väcka Charlie nu iallafall så hon inte sover bort hela morgonen haha. Upp, äta frukost, ren blöja och borsta gaddarna och invänta tills mor ringer och säger att vi skall ner och förtids rösta :) Hursom va.. Det suger att inte ha busskort :( Har bara mitt tätorts kommunkort att åka på, får vänta tills slutet av Maj för att köpa ett nytt, suger verkligen! Jaja ^^

Ha en bra dag!

Mamma Madeleine

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Para-Noir

Gift, har två barn tillsammans med min ungdomskärlek. Kattägare, musikälskare, tatueringsälskare & studerande.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela