Tvåbarnsmorsan Madde till tjejorna Charlie & Emilia ♥

En gift dam i sina bästa år & tillsammans med tonårskärleken ♥

Bvc= nej. Sjuka= ohja!

Publicerad 2011-11-28 09:42:39 i Familjens vardag

Ledsen för seg uppdatering men att ha två barn är nytt och jag prioriterar inte datorn överhuvudtaget just nu ^^ Finns faktiskt roligare saker att göra :P Haha!

Hursomhelst. Idag är det första dagen när jag nu är hemma med bägge barnen ensam, mannen är tillbaka på jobbet, stackarn som är sjuk men måste jobba. Och mina två dockor här hemma är också sjuka, bara jag som är frisk. Eller ja, frisk och frisk, jag "ser" inte sjuk ut eller känner mig direkt sjuk men lite ont i halsen har jag men fan heller att jag tänker bli sjuk när jag har alla andra sjuka här hemma, någon måste ju vara frisk och orka ta hand om dom andra haha. Och då får det bli husmor här ;)

Idag är Emilia redan 20 dagar, stor tjej! :) Tiden här hemma sedan hon föddes har gått sjukt snabbt, snabbare nu än när hon låg i min mage, och jag tyckte Då att tiden gick fort men nu, fyfan. Hinner inte med och det känns som att hon är jättestor :P

Charlie börjar bli riktigt duktig på att prata och härma nu. Härmar med nästan alla ord, haha mindre bra om man råkar svära men men ^^, Hon kan alla sina kroppsdelar (dom vissentliga iallafall :P) och kan säga några av dom. Hon har blivit mer intresserad av "toa" som hon vackert säger haha. Går in, ställer sig framför toaletten, drar ner byxorna samt blöjan och vill att man skall sätta henne där men när hon väl sitter där så förstår hon inte så värst mycket men det kommer väl :D Hon är ju ett steg närmare att kunna göra sitt på toaletten än i blöjan :) Mammas riktigt stora tjej snackar vi här!

Egentligen var det bvc tid för E idag kl 10 men eftersom dom är sjuka får det bli en annan gång, mest troligt senare under veckan. Och C har tid imorgon hos bvc, för sin sista turistvaccinations spruta sen är hon klar, riktigt skönt! :) Men jaja.. Nu skall vi ta och äta frukost här, Charlie har fått en galet stor aptit haha, yey! :D Charlie har blivit en riktig sjusovare nu och Emilia sover ju jättemycket som vanligt. Idag behövde jag inte gå upp förens 09. Skön lyx när man har två barn ^^,

Fick förövrigt världens sötaste bild på E förut ♥


Ha en jättebra måndag :P

Tvåbarnsmamman Madde

Kommentarer

Postat av: Linda- mamma till Keven, Chris & bebis i magen

Publicerad 2011-11-28 12:35:22

Haha vad sött :) Hon har sån "uppåtnäsa" som charlie också hade när hon var liten :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Para-Noir

Gift, har två barn tillsammans med min ungdomskärlek. Kattägare, musikälskare, tatueringsälskare & studerande.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela