Tvåbarnsmorsan Madde till tjejorna Charlie & Emilia ♥

En gift dam i sina bästa år & tillsammans med tonårskärleken ♥

Barnmorskan igår

Publicerad 2011-10-11 10:00:49 i Graviditeten med nya bebis i magen

Igår var de också besök hos barnmorskan med Charlie och älskling på kontroll. Bebis hjärtljud låg på 136 slag/minut, sist var det över 145 slag/minut. Väldigt olika men återstår att se vad som händer och sker härnäst och vem du nu är som gror i min mage.

Min barnmorska säger att det mest troligt blir en liten bebis igen som Charlie var. Har det i våra gener, mina och Jonathans alltså, att vara små. Hans syskon var små och tunna, precis som mig och mina syskon så det blir nog ingen direkt 4 kilos bebis här inte :p Hon sa att bebis väger nog inte över 3 kilo nu, mest troligt under :) Skönt!

SF måttet var på knappt 33 cm. Så jag är precis likastor som jag var med Charlie i denna veckan när hon låg i min mage och grodde. På två veckor har min mage vuxit 1 cm i sf måttet, men hon sa att min mage var liten och perfekt. Perfekt bebis blir det nog, som med Charlie.

Men F-A-N vad nyfiken man är nu på att veta om det är en kille eller tjej. Man hittar så otroligt söta killbebiskläder och tjejbebiskläder. Man blir helt tokig i bollen :P Haha! Iallafall jag ;D

Annars så var mina värden toppen och älskling tyckte de var kul att vara med en gång till, han var med på de stora UL men inte annars, svårt att komma ifrån jobbet som man själv vill eller kunna ta ledigt så jag har mestadels gått själv till barnmorskan, men jag klagar inte :) Jag tycker det är trevligt att sitta och prata med henne själv, hon är underbar :) Jättego verkligen!

Allting känns jättebra nu iallafall. BB väska packad och klar, alla papper ifrån min barnmorska nu (dom allra sista papprerna är nerpackade) och saker till oss. Det enda som saknas nu är en liten godispåse jag vill ha med mig till BB samt ett par energidrycker för peppens skull ;) haha. Annars är allting klart!

Så snääääääälla bebis, visa tecken på att du vill komma ut till oss snart ! ♥
Vi längtar så otroligt mycket efter att få träffa dig. Snutteplutt*n därinne!

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-10-11 10:31:54

lust att vara med på veckans blogg? :)

http://hannalovisasol.se/2011/october/veckans-blogg-1.html

Postat av: Helena

Publicerad 2011-10-11 11:19:50

fin blogg du har

Postat av: Maria - med bebis i magen ☆

Publicerad 2011-10-11 13:31:09

förstår att du är nyfiken på könet!

får se om vi väntar med att kolla nästa gång, nu vet vi att det är en pojke :)

Postat av: Sandra! Mamma till Noel & bebis i magen!

Publicerad 2011-10-11 13:35:26

Åh vad spännande och se om det är en kille eller tjej. Håller med dig, man dör av nyfikenhet. Blir helt galen, haha! Har ni några namn? Jag kollade inte kön med Noel men var helt säker på att det var en kille men denna gången kommer jag inte kunna hålla mig, vill så gärna ha en tjej och köpa massa söta rosa kläder men lovar att det är en kille denna gången med, haha. Vore ju bra också och veta om man ska behålla alla Noels kläder eller om man kan köpa lite rosa och sådär också. :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Para-Noir

Gift, har två barn tillsammans med min ungdomskärlek. Kattägare, musikälskare, tatueringsälskare & studerande.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela