Tvåbarnsmorsan Madde till tjejorna Charlie & Emilia ♥

En gift dam i sina bästa år & tillsammans med tonårskärleken ♥

När skall folk förstå?

Publicerad 2011-10-23 11:01:08 i Känslorna

En annan sak som Brad Pitt sa i Ellen DeGeneras Show här i veckan. Ellen frågade Brad i interjuvn varför Angelina Joline och Brad Pitt inte gift sig, och när det isåfall blir av. Han sa det mest genialiskaste svaret man kan svara (i mina öron). "Vi gifter oss när alla får gifta sig lagligt"
Så fint och bra sagt! Här skall ingen diskrimernas. Oavsett kön, oavsett sexuell läggning, alla bör få gifta sig. När skall den äldre generationen förstå att det är nya tider och att man kan inte dras med samma gamla vanor i flera hundratals år egentligen? Dom flesta har förstått det nu men det är några ärthjärnor kvar här i världen som är så trångsynta och säger NEJ, fy er! Men kan man gifta sig så varför inte men dom som inte får, fyfan. Riktigt sjukt att människor kan fortsätta leva på utan att bry sig om andra som älskar varandra och inte får gifta sig pga sexuell läggning. Det om något kan göra mig upprörd. Ett samtals ämne med andra ord som gör mig arg. Som att alla människor inte är lika mycket värda? Vad fan är det liksom? Skitstövlar. Bara för att dom gifter sig av samma kön eller som är HBTQ- inte får gifta sig, det är sorgligt som fan.

Har en hel del vänner, nära och kära som är HBTQ och det är fan inget fel med dom, dom är precis som alla andra människor, bara att vissa av dom gillar båda könen och vissa sitt egna. Fan är felet med det? Less less less, det är vad man blir. Om dom nu skulle få gifta sig, vad skadar det dom som är hetrosexuella? Haha, precis. Människor har inte förstått att homosexuella människor kan äcklas precis likamycket av hetrosexuella människor som pussas eller dylikt och vice verse. När skall folk förstå? Skärp er för fan!



Jag vet att man kan få mycket skit för att skriver en sån här påhoppande text eller stötande, men jag står för mitt ord och alla har rätt att säga sin åsikt. Det är de som är så himla fiffigt med sverige. Fritt land.

Nej nu har jag nog fått ur mig lite här, känns som att jag skall ta och kolla till färgen på mina brädor nu ;) Haha om det torkat och kanske kan sättas ihop snart :)

Kommentarer

Postat av: Linda- Keven & Chris mamma

Publicerad 2011-10-23 11:25:09

Jag tycker också så! Alltså jag kan faktiskt inte förstå hur man kan bli kär i samma kön men jag har inget emot de. Himla tur att alla är olika ;)

Postat av: Emelie, Mamma till David

Publicerad 2011-10-23 12:49:55

Håller med! :)

Postat av: jennifer

Publicerad 2011-10-24 00:20:18

Håller fullkomligt med dig madde! Alla är vi lika mkt värda vare sig kön, hudfärg eller sexuell läggning.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Para-Noir

Gift, har två barn tillsammans med min ungdomskärlek. Kattägare, musikälskare, tatueringsälskare & studerande.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela