Tvåbarnsmorsan Madde till tjejorna Charlie & Emilia ♥

En gift dam i sina bästa år & tillsammans med tonårskärleken ♥

Vad fan hände där?

Publicerad 2011-10-19 12:48:25 i Familjens vardag

Två goda mackor i magen och ett glas stark oboy, det är grejer de! ;)

Charlie är på dagis idag, blev jätteledsen för när jag lämnade henne gick hon direkt till en av lärarna, tog handen glatt och gick in och satte sig med dom andra som var redan där, och jag blev så chockad att hon inte blev ledsen, visade några tårar så när jag gick förbi fönsterna utifrån såg jag att Charlie letade, kollade efter mig och ville vinka! VINKA! Första gången hon inte var ledsen med tårar eller ledsen och nu? Går in glatt och vinkar efter mig? "Vafan" tänkte jag. Haha nu blev jag ledsen istället för Charlie som brukar bli det. Haha snacka om omvänt idag :P Direkt när jag kom hem ringde jag mamma och berättade det, och blev lika chockad hon med :P Men det är ju positivt ändå :)

Men nu har Charlie bara 2-3 veckor kvar på dagis, YEY! :) Sen har jag min stora docka hemma hos mig, med bebis nr 2 :)

Jag kollar också även en ny mobil som jag skall önska mig i julklapp, så om någon vill köpa en 6 månaders gammal Samsung Galaxy Ace, säg till :D

Ikväll skall jag och älskling på vårat första föräldramöte, haha. Så Charlie är hos moster Josefine i ca 1.5 timme medans vi är därnere på dagiset och blir påtjötade gissar jag på :P Haha!

Nej om jag skulle ta mig en dusch? Eller iallafall tvätta håret. Skall försöka färga mitt hår till helgen också, då vi åker till älsklingens föräldrar då han skall börja greja med sin bil så vi kan få in syskonvagnen när vi väl köper en som kanske också blir till helgen. Haha. Mycket som händer :) Hittade en 07:a i fint skick för en bra peng med liggdel och annat man fick och sen en 11:a för en sisådär okej peng, men låg inte långt bort OM vi vill köpa den iallafall :) Så vi får se vad som händer och sker, OM inte bebis kommer innan dess ;) Haha vilket vi alla hoppas på nu.

Det var väl allt, så ha det fint ! :)

Blivande tvåbarnsmamman Madde

Kommentarer

Postat av: johanna törnqvist

Publicerad 2011-10-19 13:52:36

Ja verkligen! :)

Jo lite namn som Emelie, Nova, Ellinor tex finns väl som exempel på tjej namn. Annars är nog Joel ett ganska bestämt namn om vi får en kille till :)

Vet du vad du väntar för liten gullis eller väntar du tills förlossningen kommer? =)



Kram!

Postat av: johanna törnqvist

Publicerad 2011-10-19 15:14:14

Jaha okej. Nej killnamn är svårare faktiskt! William fastnade vi för båda två på en gång så det var ju lätt haha ;)

Men vill så hemskt gärna det blir en tjej denna gång, men tror ändå starkt på en kille ;)

Postat av: Sara, mamma till tre små troll

Publicerad 2011-10-19 18:27:10

Det är jobbigt när det går dåligt att lämna på dagis men lika jobbigt när det går för lätt, lite saknad vill man ju känna sig :P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Para-Noir

Gift, har två barn tillsammans med min ungdomskärlek. Kattägare, musikälskare, tatueringsälskare & studerande.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela