Tvåbarnsmorsan Madde till tjejorna Charlie & Emilia ♥

En gift dam i sina bästa år & tillsammans med tonårskärleken ♥

Vecka 39 (38+0)

Publicerad 2011-10-16 10:00:00 i Graviditeten med nya bebis i magen

Vecka 39

Kroppen: Bestäm dig för att du är klar att föda ditt barn! Nu är du klar med förberedelser och du är redo. Känslomässigt känner man ofta blandade känslor, man är otålig samtidigt som man kan känna rampfeber.
Livmodertappen har i regel börjat mogna och mjukats upp för att underlätta förlossningsarbetet, i vissa fall försvinner den helt. Slemproppen kan lossna, men det är ingen garanti att förlossningen är på gång. Om den lossnar i tidigt skede kan den till och med återbildas. Slemproppen bildas i vecka fyra för att skydda ingången till livmoderhalsen. Den kan vara alltifrån genomskinlig i en geléaktig konsistens till brun-, röd- eller grönfärgad. Den kan även komma ut i små omgångar och vissa märker inte ens av den.

Barnet: Det duniga hår som hittills täckt barnets hud försvinner och hudens rynkor är utslätade. Barnets avföring "mekonium" som samlats i tarmarna består av en blandning av lanugohår, gallpigment, utsöndringar från matsmältningssystemet och celler från tarmväggen. Barnet förbereder sig att födas genom att samla på sig extra mycket energi för att klara sig under förlossningen och de första levnadsdygnen innan mjölkproduktionen kommit igång.

Bebis verkar trivas i min mage än så länge ;) Snart snart snart!!! ♥
Folk som vet, familj och närmaste vännerna har ju redan min slempropp gått, fast i tre omgångar.. Första gången för 1.5 månad sedan, sen gick den lite igen 2-3 veckor efter den gången och nu gick den för ett par dagar sen igen, men ingenting har ännu hänt :p Bebis har det nog väldans bra inne i magen min ;)

Charlie är ju för söt också! :D När vi, jag frågar henne "var är bebis charlie?" så klappar hon på min mage och ibland säger "bebbii". Sötan ! :) Vi har verkligen visat bilder ifrån bebisböcker, vänta barnböcker på bebisar och stora magar och sagt bebis och sen klappat på min mage och sagt, bebis. OM och OM igen, och nu sedan 2-3 dagar tillbaka har det satt sig, haha ;) Bättre sent än aldrig :p :) Våran lilla gullhörna! :)

Ytterst små förvärkar känner man men verkligen iiiiiiinte mycket :( Bebis får ta och komma uuuuuut nu! ;) Mamma, pappa och storasyster väntar otåligt nu som bara den :)

Ni som fött i Varberg, var ni nöjda med förlossningen, bb osv ?
Födde Charlie i Borås, aldrig igen säger jag bara. Uselt, spydiga och gör mycket fel och skiter i att rätta till saker och ting, så nejtack Borås, ni är icke bra :p Får avsluta här tror jag ;) Hejs! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Para-Noir

Gift, har två barn tillsammans med min ungdomskärlek. Kattägare, musikälskare, tatueringsälskare & studerande.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela