Tvåbarnsmorsan Madde till tjejorna Charlie & Emilia ♥

En gift dam i sina bästa år & tillsammans med tonårskärleken ♥

Vecka 41 (40+1)

Publicerad 2011-10-31 12:13:14 i Graviditeten med nya bebis i magen

Ja det kan man lugnt säga! Bebis verkar verkligen trivas i min mage, lite för bra. Denna väntan är verkligen outhärlig, inget kul över huvudtaget nu! Nu är jag i vecka 41 (v40+1d), och Charlie kom ut i vecka 41 (v40+4), så nu tycker vi att bebis bör skynda på lite här. Ingen punktlig bebis direkt haha. Men vi älskar dig ändå ^^,

Jag, Charlie och mamma/momo var i Kinna nyss, hos barnmorskan för en kontroll. Blodtryck, kisseprov och det såg bra ut. Mätte bebis och fick sf måttet 35 cm fortfarande, så bebis har varken blivit mindre eller större, skönt det ^^ Och bebis hjärtljud låg på 140 slag/minut :) Vägde detsamma som förra veckan, skönt att inte ha gått upp något mer :P Totalt gick jag upp +16 kg med Charlie och nu står vågen på +18 kg.

Efter barnmorskan blev det en snabbis för att köpa presentkort på Kappahl, lite snabbhandling på netto och bussen hem igen. Charlie sover lunch nu (hon är ledig ifrån dagis idag, mycket mys!)och när hon vaknar eller när jag väcker henne om ca 40-45 minuter blir det lunch, bakad potatis med kyckling/curryröra, mums! :)

Känns som att hur mycket jag än går och håller igång om dagarna hjälper det inte bebis att komma ut någonting alls. Haha! Bebis förstår nog inte vart utgången är :P:( Får försöka hjälpa bebis med röksignaler kanske? Eller varför inte sånna där blinkade skyltar dom hjälper flygplan med på landningsbanan för att dom skall hitta vägen? ;) Det kanske hjälper, haha. Nåja, bebis kommer ju ut någongång, frågan är bara. NÄR?!

Ha annars en bra måndag!

SNART tvåbarnsmamma ! ♥

Kommentarer

Postat av: Johanna Svensson - tvåbarnsmamma till mia och svea!

Publicerad 2011-10-31 12:58:39

Din bebis kommer nog snart ! :) Svea kom 1 vecka efter hennes beräknade datum så jag vet hur det känns :P Ha tålamod bara, om det går ;) !

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Para-Noir

Gift, har två barn tillsammans med min ungdomskärlek. Kattägare, musikälskare, tatueringsälskare & studerande.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela