Tvåbarnsmorsan Madde till tjejorna Charlie & Emilia ♥

En gift dam i sina bästa år & tillsammans med tonårskärleken ♥

Vårdcentralen nästa!

Publicerad 2011-09-21 09:43:37 i Familjens vardag

Ringde imorse och fick en tid på vårdcentralen, ÄNTLIGEN! Så nu hoppas vi att dom skall lista ut vad det är för "fel" på mig haha. Varit förkyld i över en månad snart som kommit och gått, men nu har det blivit värre, samma med min andning och hostan.. Mamma sa att hon tror om det inte är förkyldningsastma så har jag någon form utav luftvägsinfektion som satt sig rejält och om jag inte skulle gå till doktorn snart trodde hon att det skulle kunna bli lungvägsinfektion och det är väl inte direkt det roligaste att ha när man snart skall föda barn. Förkyld och inte kunna andas ordentligt när andningen är det största med att föda barn :P Hade jag inte ens tänkt på så mamma pushade mig igår med att ringa och fixa en tid och nu är det fixat så får väl se vad som säger.. Hoppas man kan få någon form av medicin, som astmahjälpsmedicin, kortison eller något sådant som mamma har för sin astma. Jag har ju testat den och den hjälper så något med astma gissar vi båda på menmen, bara en läkare som kan avgöra detta med mig så nu hoppas vi på att dom kan lösa mitt problem här :P

Fick en tid 10.20, så går väl hemifrån om ca 20-25 minuter. Regnar förjävligt ute, men tur då att regnjacka och paraply finns. Måste verkligen inskaffa mig ett par riktiga regnstövlar också ^^ Får bli till helgen eller något :)

Jävla hosta! Piphosta :P Och slem/torrhosta samtidigt, haha en jävla kombo på att ha hosta va :P Nåja.. Nu när jag hostat ihjäl mig snart så har jag fått svinont i ljumskarna och sen ännu mera ont i svanken, jävla foglossning :P haha! Jag känner att jag måste få bli bra snart.. Det är långt ifrån kul att vara förkyld såhär länge.. Bööhh! Tur iallafall att Charlie är frisk men nu får jag istället stanna hemma och kurera mig :P :( Typiskt om något!? :P

Charlie är på dagis nu iallafall. Skall hämta min docka som vanligt vid kl. 14.00.



Mammas favorit ! :) Älskade barn!

Ha en bra onsdag nu, trots att de säkert nästan regnar överallt i Sverige känns det som ^^
38 dagar kvar till BF..

Blivande tvåbarnsmamman Madde

Kommentarer

Postat av: DONKEN

Publicerad 2011-09-21 15:23:40

nu är ni hemma igen då med andra ord. :P

hur gick det hos farbror doktorn? fick du nåt vettigt svar? eller en remiss? pöss!

Postat av: Elin - Albins Mamma

Publicerad 2011-09-21 16:29:03

Hihi tack! :D

Postat av: Madde

Publicerad 2011-09-21 18:23:31

Aha okej, då bor vi en bit ifrån varandra alltså ;) Vi bor i en villa! Jättehärligt är det. Hoppas ni hittar en lägenhet i göteborg då :)

Kram

Postat av: Elin

Publicerad 2011-09-22 18:19:08

Jag vet att de inte vill medicinera med astmaspraj som innehåller kortison när man är gravid. Jag fick rekomendationen av min barnmorska att hoppa över den medicinen nu då de inte är vetenskapligt bevisat att det inte påverkar barnet i magen. Är väl så att de vita blodkropparna jobbar på högvarv nu som gravid och har man en gång dragit på sig en förkylning så är det svårt att bli av med den tyvärr. Men hoppas du blir bättre tills förlossningen :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Para-Noir

Gift, har två barn tillsammans med min ungdomskärlek. Kattägare, musikälskare, tatueringsälskare & studerande.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela