Tvåbarnsmorsan Madde till tjejorna Charlie & Emilia ♥

En gift dam i sina bästa år & tillsammans med tonårskärleken ♥

2 dagar kvar..

Publicerad 2012-02-07 14:14:26 i Familjens vardag

Snacka om att även om man är syskon kan man ha riktigt olika ögonfärger, men tjusigt äre! :d


Blev aldrig något handling, men Charlie fick lekt med granntjejen, Wilma istället medan vi mammor stod och prata ^^ Och en liten promenad fick vi också :)

Milia ligger och sover i vagnen ännu och jag och Chollan sitter och kollar på barnpogram ihop, mys :) Idag har jag verkligen inte någon energi att laga mat, riktigt dåligt men idag blir det dessvärre hämtmat, usch på oss! Blir att träna jävel härdan efter, typ imorgon ^^



Fick en anonym fråga;
Hej har följt din blogg sen du blev graviid med Emilia o undrar vad du gjort för att börja komma i form, äter, tränar. Hade vart snällt om du kunde skriva de.

Mitt svar;
Min träning är mestadels hemma då de känns ganska jobbigt att dra med 2barn till ett gym och försöka få något gjort hehe. Så jag kör armhävningar, situps, "gå i trappa" maskin, lyfter skrot och ute och går dagligen minst 1timme och ibland kan de bli mer :) När de gäller kosten, så stryker jag allt godis, snacks, och sötsaker. Kör lite efter GI metoden just nu. Ingen mjölk, ost, smör och en del annat. Äter mindre portioner också, minst 5-700gram frukt och grönt. Inget spannmål (försöker iallafall) men när de väl blir kör jag fullkorn och äter mycket mer ägg osv. En kvinna skall äta 2000 kalorier på en dag men jag minskade det först till dryga 1000 kalorier. Mådde fortfarande bra och sänkte de ännu mer, så nu äter jag mellan 5-800 kalorier om dagen :) Mår superbra, har mycket mer energi till barnen så detta är finemang för mig :) Hittade en jättebra app till mobilen jag laddade ner som man kan skriva i vad man äter till frukost, lunch, middag och snack/dryck i olika kategorier, så fyller man bara i vad man ätit, och så räknar den ut hur mycket av allt de innehåller och vad man får i sig osv, kanon bra! Lätt att hålla koll på vad man äter, får i sig nu :)
Mitt mål är att gå ner till vikten jag hade innan jag blev gravid med Charlie. 56kg, och jag skall fan komma dit också! :)




Mongo Mimmi ^^

Så det var de! :)
Nu tror jag att C börjar bli trötter här, får försöka hålla henne vid liv så hon inte somnar :P Haha! Stackarn är nog väldigt trött men får icke sova, då blir det en lång kväll med henne uppe.. Ha en bra dag : )

Madde abdikerar

Kommentarer

Postat av: Madde

Publicerad 2012-02-08 09:05:10

hehe nää Ev

Postat av: Madde

Publicerad 2012-02-08 09:08:07

Oj..jag tror datorn råkade skicka ett inlägg från mig som inte alls var färdigskrivet... :P jaja. Tar om det då....

Näe Evelina är ingen stor tjej i vikten =) men hon föddes ju 2 veckor tidigt och vägde bara 3158 gram när hon föddes. Så därför ligger hon lite under medel, men hon följer sin kurva perfekt och det är huvudsaken =) Tack, dina tjejer är såå söta oxå!! Men jag har inte två större tjejer...hehe..jag har bara 2 barn.. Evelina och Amanda ;)

Postat av: Madde

Publicerad 2012-02-08 09:38:23

Jaha då var ju inte dom så stora heller när dom föddes då..=) Men ja alla växer ju olika helt enkelt! Första dottern vägde 3956 gram så hon var ganska stor och har alltid varit stor och vuxit fort. =) Så jag har en av varje liksom..hehe.. en som är lite mindre och växer sakta, och en som är lite större och växer fort. ;D

Postat av: Madde

Publicerad 2012-02-08 11:27:07

Ojdå var hon så liten? ja då förstår jag att din andra känns mycket större :D Hehe.

Ja Amanda fick en jätterolig och bra födelsedag :D Ser att Charlie fyller år imorrn...hoppas hon och ni får en superbra dag ni med!!

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-02-09 16:44:04

Blir du mätt på så lite ? Varför ammar du inte om man får fråga ?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Para-Noir

Gift, har två barn tillsammans med min ungdomskärlek. Kattägare, musikälskare, tatueringsälskare & studerande.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela