Tvåbarnsmorsan Madde till tjejorna Charlie & Emilia ♥

En gift dam i sina bästa år & tillsammans med tonårskärleken ♥

Helgen som gick..

Publicerad 2012-02-13 09:19:08 i Familjens vardag




Sötsaken i snön :)

Helgen har vi grejat och donat. I fredags tog vi det lugnt, kollade film och försökte få Charlie i säng. Hon sover ju ännu i spjälsäng, fast själva liggdelen är längst ner, och nu sedan en vecka tillbaka har hon lärt sig klättra ner och upp ur sängen, mindre kul. När man lägger ner henne, kommer hon upp efter en stund, mindre bra alltså. Så sedan fredagskväll har Charlie somnat i soffan, av ren trötthet mellan 20-22 tiden, inte kul. Mycket tid som försvinner för mig och J för kvällen, men såfort vi flyttat pch Charlie fått en riktig säng, då blir det att träna henne på att sova i en sån säng och utan att gå ur den direkt, kommer väl ta ett par gånger tills hon fattar vinkeln ;)

Annars så kollade vi film i lördags också (filmhelg :P), var ute och gick, handlade lite och halvsov, tog det lugnt. Igår hade jag en väldigt lugn dag. Mådde inte alls bra. Huvudvärk hela jävla dagen, frös och kände mig inte alls på topp. Men min snälla man skötte det mesta som behövdes göra under dagen och barnen så jag kunde ta det lugnt :)

Och så förlovade vi oss i lördags också :) ♥ Underbart!

Och det här med flytten, blir tyvärr inte av nästa helg, utan helgen därpå (då vi egentligen skulle flyttat från början), men vi som ställt in oss på nästa helg och dessutom blir det mycket krångligare för vissa saker.. /: Buu!

I veckan kommer svärfar med ett bord, dom köpt till oss. Vi har kollat länge på nytt bord med stolar och nu har dom köpt ett åt oss! Haha :) Precis det vi vill ha också, världens snällaste! :)


Ett väldigt liknande detta bord bara att de inte är precis likastort men finns en inläggskiva till på 40cm och stolsittsarna har samma färg som bordet, ekfärgen :)

Hursomhelst :)
Ha en bra måndag..

Madde abdikerar

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Para-Noir

Gift, har två barn tillsammans med min ungdomskärlek. Kattägare, musikälskare, tatueringsälskare & studerande.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela