Tvåbarnsmorsan Madde till tjejorna Charlie & Emilia ♥

En gift dam i sina bästa år & tillsammans med tonårskärleken ♥

Charlie "kan själv" ;)

Publicerad 2012-01-25 09:25:04 i Charlie <3

Ett stycke smutsigt barn efter vi åt spagetti och köttfärssås häromdagen.. Men hon var glad! :D


Och nu över till Charlie..
Jag hade ju tänkt börja få Charlie blöjfri egentligen innan hon blev 2år men tiden går ju så fort så man hinner inte riktigt med så jag tänkte att jag skulle börja förrförra veckan och hittills har hon varit väldigt duktig!
Häromdagen kissade hon för första gången på toaletten själv (aldrig varit något direkt pott-fan :P Charlie alltså), duktiga tjejen min! :D

Och iförrgår hade hon kommit till mig och ville jag skulle med på toa, vilket jag då inte kunde eftersom jag satt i soffan med E och matade henne. När jag matat klart henne tyckte jag att de var lite för tyst inne på toaletten.. Så jag gick in och kollade till Charlie och där stod hon och torkade sig mellan benen och jag kollade i toaletten och JO, hon hade kissat, haha! :D

Och nu på morgonen, alldeless nyss, satt jag här vid datorn och kollade runt lite och skickade mail och C hade gått in på toaletten, hörde att hon var och greja med toaletten.. Sen 1minut efter jag blev klar här, så gick jag mot toan för att kolla henne. Och återigen! Hon hade precis hoppat ner från toaletten och torkat sig och försökte stänga toalettlocket för att spola. Haha, vilken lyx om hon själv kan känna av när hon är kissnödig när vi är hemma för att göra sina behov däri :) Men det blir nog lite toalett träning ändå, "allt" kan hon ju inte, och hon förstår nog bara att man kan gå på toaletten hemma, så det blir ju att lära henne att man kan gå på toaletten någonannan stans än bara hemma ;) men duktig är hon! :) Snart 2år, mammas stora tjej! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Para-Noir

Gift, har två barn tillsammans med min ungdomskärlek. Kattägare, musikälskare, tatueringsälskare & studerande.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela