Tvåbarnsmorsan Madde till tjejorna Charlie & Emilia ♥

En gift dam i sina bästa år & tillsammans med tonårskärleken ♥

En kärlekssemster kanske? ♥

Publicerad 2012-01-14 11:30:46 i Allt och inget

Åh vad underbart! I sommar kanske jag och min älskade Jonathan åker utomlands! Vi skall kolla lite mer om isåfall vilka, vem som kan passa barnen. Mamma har erbjudit sig men en vecka med två barn är inte det lugnaste så vi tänkte höra efter lite mer men det hade varit sjukt mysigt att komma iväg med bara min älskling en vecka eller weekend ♥

Vi har sagt, både jag och Jonathan att även om vi får barnpassning och har möjlighet att åka så tänker vi inte åka om vi inte minst har 20 000:- sparat, efter alla räkningar osv. Att ha en buffert och ett sparande måste man ju ha :)

Anses man vara en dålig/a föräldrer/föräldrar ifall man skulle göra något sådant där en lång helg eller vecka för att få lite tid på tu man hand? Bara för att man har barn måste man väl unna sig egentid, någon annan stans? Eller? :) Barnen kommer ju isåfall att vara hos någon av våra föräldrar så man lämnar ju inte bort barnen direkt till någon man inte känner. Man kan väl inte vänta ca 20 år då barnen mest troligt flyttat hemifrån för att åka utomlands tillsammans?

Ett av resmålen jag hittat och vi båda är sugna på :)

Kommentarer

Postat av: Jenny - Bf 10 mars 2012

Publicerad 2012-01-14 15:24:27

Ne det är ju klart man ska få unna sig något även fast barnen är små. Ni har ju som sagt bra barnvakt/barnvakter, man måste få fritid med sin partner och bara mysa och slappna av så man orkar med allt annat :)

Postat av: Linda- mamma till Keven, Chris & bebis i magen

Publicerad 2012-01-14 17:41:16

Vi pratade ju om detta igår men skriver igen ändå :p Klart man ska åka om man har möjlighet! Menar har man bra kontakt med sina föräldrar så känner ju barnen dom så väl och vill själva vara hos sin mormor/morfar mm. Man är förälder hela livet så en vecka utomlands ihop med sin partner är mer än okej! För att hålla ihop som en bra, kärleksfull familj så måste man få egentid med varann. Vi har ju också fått möjligheten att kunna åka utomlands utan barnen. Dom som tycker det är fel är ju bara dom som själva inte har möjligheten. :p

Postat av: jenny

Publicerad 2012-01-17 08:50:21

Personligen tycker jag att man ska unna sig saker ihop som föräldrar men JAG skulle inte kunna lämna bort min bebis en vecka eller ens en weekend. (Men gillar inte att lämna bort min son över huvvud taget, fastän dom bästa barnvakterna står på kö. Men har svårt över lag för föräldrar som lämnar bort sina småbarn var och varannan dag till mor och far föräldrar och andra barnvakten. Ibland är inget fel) Men Charlie är lagom gammal att lämnas en vecka tycker jag :) Känner ni att ni är redo att lämna bort barnen så är ju de upp till er. Alla är vi olika :) Och tur är väl de ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Para-Noir

Gift, har två barn tillsammans med min ungdomskärlek. Kattägare, musikälskare, tatueringsälskare & studerande.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela