Tvåbarnsmorsan Madde till tjejorna Charlie & Emilia ♥

En gift dam i sina bästa år & tillsammans med tonårskärleken ♥

Nu är träning och det sundare livet igång!

Publicerad 2012-01-20 10:46:14 i Träningen

Min mamma har pratat sedan efter jul och nyår att börja på gym, och det är ju skitbra. Oavsett ålder tycker jag så jag skall peppa henne (inte för att hon är direkt tjock eller överviktig) men känner att vid hennes ålder så måste man göra lite mer för att hålla igång så det är ju bra :)
Så igår eftermiddag kände jag "fan, kan mamma, kan fan jag också!" :D Så igår började jag med nyttigare middag, "snacks" och kvällspromenad med älskling och barnen. Och nu kl 09.15 gick vi ut på en timmes promenad igen och kom hem för 10 minuter sen ungefär. Det bästa är ju att ta det tidigt på morgonen innan man ätit frukost för att hela systemet i kroppen riktigt skall komma igång så om en stund skall vi äta frukost. Kokt ägg och havregrynsgröt ev. knäckemacka, gott och nyttigt :)

Innan jag blev gravid med Charlie, vägde jag 56 kg och med min längd på 1.58 cm är det en normal vikt. Med Charlie i magen gick jag upp 15 kg, och vägde 74 kg. Fick bort efter graviditeten 13 kg, sen var jag ändå nöjd med mina 63 kg. (Mycket av graviditeten var vatten i kroppen plus Charlie med annat som tillhör).

Nu när jag hade Emilia i magen gick jag upp helvetes 20 kg, så jag gick upp till 85 kg men direkt efter förlossningen gick jag ner 12 kg och nu när det gått 2.5 månad efter hon föddes har 3 kg till försvunnit, så man märker ju att mycket var E och vatten i kroppen. Så 15 kg totalt har jag gått ner och har 5 kg kvar till vikten innan jag blev gravid med Emilia.

Men nu känner jag att jag inte alls är nöjd med den vikten på 63 kg, och vill mer till vikten jag hade innan Charlie blev till. Och det är 14 kg nu som skall bort! 

Så igårkväll till middagen gjorde jag spagetti och köttfärssås (vilket inte är det nyttigaste om man kanske vill få ett syndare liv men ändå bättre än tex pizza och annan snabbmat). Så dom fick det och jag min middag bestod av;

Stekt sparris till mig, en liten grönsallad på en röd paprika, en tomat och en gurkbit på 15 cm kanske och till det åt jag veg.mat som var falafelbullar gjorda på kikärtor (jätte nyttigt!), och två morötter som jag gjorde till stavar. Blev riktigt mätt. Och till kvällen när gottesuget smällde till hade jag redan klara morotstavar som jag knaprade i mig med ett glad vatten :)





Min startvikt igår
(19 januari- 2012): 70.3 kg

Bestämt mig för att väga mig om en månad igen för att se om det blivit något förändring och sen skall jag väga mig varannan månad framtills jag nått min "dröm"vikt :) Och nu är jag riktigt pepp. Tänkte ev köpa klippkort för simhallen här där vi bor och simma kanske 3-4 gånger i veckan, på kvällarna då älskling kommit hem och vi ätit middag så drar jag iväg 1-2 timmar :)

Nu jädrar skall dessa 14 kg bort! Träna, träna, äta nyttigt! :D
Önska mig lycka till ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Para-Noir

Gift, har två barn tillsammans med min ungdomskärlek. Kattägare, musikälskare, tatueringsälskare & studerande.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela