Tvåbarnsmorsan Madde till tjejorna Charlie & Emilia ♥

En gift dam i sina bästa år & tillsammans med tonårskärleken ♥

Svingod middag igår jag fick till :D

Publicerad 2012-01-26 11:07:38 i Familjens vardag



Bara för jag har så dålig humor, och jag vet att älskling hade inte velat visa sitt ansikte på denna bilden ;) Haha!

Igår var mamma här en sväng, bjöd på lunch, snacka och busade med barnen mina. Senare vid 16 började jag med dagens middag, blev så jäääääävla gott, och nyttigt!

Nyttig kycklinggryta med ris.
4 port.


3-4 st bröstkycklingfiléer
1 röd el. gul paprika
2-3 st medelstora motötter
1½ förpackning kikärtor
2 msk röd curry pasta
5-6 msk chili pesto
1 st hackad gul lök
1 st pressad vitlöksklyfta
100 gram hackad vitkål
1 st kycklingbujongtärning
5 dl vispgrädde
2 tsk kinesisk soyja
Salt, peppar efter smak.

Skär kycklingfiléerna i mindre bitar, bestäm själv hur stora el små. Fräs dom tillsammans med vitlöken och löken tills du ser att kycklingarna fått färg och inte är rosa på utsidan. Ta chilipeston och kleta över kycklingbitarna tillsammans med den röda curry pastan. Skala och skär paprika och morötterna som du sen slänger ner i grytan. Ta sedan den grovhackade vitkålen i allt det andra. Efter det tar du vispgrädden i, buljongtärningen och kikärtorna.
Låt det puttra på med lock i ca 10-13 minuter, och medans allt ligger och gottar sig så fixar du riset så allt blir klart ungefär samtidigt. 
När det gått 10 minuter tar du soyjan i grytan för att det skall få lite mörkare färg och rör i grytan ett par gånger. När riset är klart borde allt vara klart samtidigt :D Tar ca 30 minuter att göra allting :)

Dock så glömde jag ta bild men det blev asgott! Kul när man kommer på egna "maträtter" och tar de man har hemma :) Man behöver inte alltid gå efter recept :) Lite hjärna har man väl ändå ^^ Riktigt gott middagstips :)

Senare till sen förmiddag skall jag och barnen mina åka intill Kinna en stund med systeryster dvs moster Josefine. Får se vad jag gör för middag ikväll ;) Vi skall ju handla efter vi ätit ikväll iallafall :)

Åh.. vad jag längtar till helgen!
Min älskade Mella pella/Charlies gudmor kom hem ifrån Nya Zeeland för ett tag sen, timmar sen?, Och skall vara i Onsala hos sin pappa med familj och hälsa på och på söndag skall ju vi till Onsala och Jonathans föräldrar och Mellas far bor väldigt nära varandra så det kommer bli mååånga kramar, pussar och skratt! :D
Får se om jag och Jonis kanske tar och åker till N.Z någongång när Mella och hennes kille flyttar dit ;) Han är därifrån. Då blir det minsann att hälsa på dom :D Älskade Mella pella bus ♥ Världens bästavän!

Jaja, nu skall jag ta den lilla disken vi har i köket :) Ha en bra torsdag!

Madde abdikerar

Kommentarer

Postat av: Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag

Publicerad 2012-01-27 16:32:24

Gott det låter!

Postat av: Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag

Publicerad 2012-01-27 16:43:17

Gott det ser ut!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Para-Noir

Gift, har två barn tillsammans med min ungdomskärlek. Kattägare, musikälskare, tatueringsälskare & studerande.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela